Ilyen tanársztrájk talán még sosem volt
Utolsó frissítés:
Az elmúlt húsz év legnagyobb országos közoktatási sztrájkját hirdette meg a Pedagógusok Szakszervezete szerdára. 25 ezer tanár sztrájkolt, forgalomlassító menet indult a városban, több helyszínen ötperces néma csenddel készültek délre, bírók is támogatták a sztrájkolókat, Rétvári Bence pedig nem értette, miért álltak fel a szakszervezetek a köznevelési kerekasztaltól.
Most érkezett
Demokrácianap a Kürtben
A Kürt Alapítványi Gimnázium a sztrájkkal szolidaritást vállalva demokrácianapot tart, ahol a diákok a témakörrel foglalkozó filmeket néznek és dolgoznak fel.
Percről percre
A Szilágyi nem viccel
A XII. kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium teljes nyíltsággal támogatja a PSZ által meghirdetett egész napos sztrájkot.
Komoly eltérés lehet a Klik statisztikája és a sztrájkolók valós létszáma között
A hvg.hu-nak nyilatkozó tanár attól tart, hogy a torz adatokat később ellenük fordítja a kormányzati propaganda.
Gépészeti oktatás, heti 1 szakmai gyakorlattal
A hajdúnánási Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép-, Szakképző Iskola és Kollégium Csiha Győző Szakképző Intézményegységének egyik gépészet szakos diákja a saját példáján keresztül próbálta szemléltetni, szerinte miért kellene újragondolni a szakoktatás rendszerét. Heti 34 órája mellett fizika és matematika fakultációra jár, valamint fizika szakkörre, így 40-re nő a heti óraszáma, és mindössze heti egyszer van szakmai gyakorlatuk. Úgy látja, sok a „felesleges” órája, miközben gyakorlati képzést alig kapnak, ráadásul szabadidejük is alig marad a feszes órarend miatt.
Piknikeztek a Bethlenben - fotók
A fővárosi Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium diákjai, valamint egyéb csatlakozók is szolidaritanak a tanárokkal egy reggeli piknik formájában, nagyjából 60-70 ember gyűlt össze, narancslevet ittak. A pikniket az iskola egyik 11-es tanulója kezdeményezte. Több diákot, úgy tudni, nem engedtek ki az iskolából, miután bementek lepakolni a táskájukat – közölték a hvg.hu-val.
Tíz éve volt utoljára hasonló sztrájk, de akkor sem ilyen
Az idei polgári engedetlenségi akciót és sztrájkot megelőzően 2006 december 15-én volt utoljára ehhez mérhető tanársztrájk, azt pont a PDSZ szervezte, és ötszáz iskola (a közoktatási intézmények 6 százaléka) vett részt rajta. De csak két órás volt. Akkor a Galló Istvánné vezette PSZ (akik a mai sztrájkot szervezték) azon a véleményen volt, hogy a PDSZ rossz úton járt, amiért nem tárgyalásos úton próbálta rendezni az oktatási reform vitás kérdéseit. (HVG)
Ötperces néma tiltakozást terveznek délben Pukli Istvánék
A zuglói Teleki Blanka Gimnázium sztrájkoló dolgozói szerda délben öt percig néma csendben tiltakoznak az iskola lépcsőjén a közoktatás helyzete miatt. „Gyere Te is a Teleki elé!” – olvasható a szervezők felhívásában.
Hébe-hóba vannak órák a „szombathelyi gépipariban”
Az iskola nagy részének már első órája sem volt a szombathelyi gépipari szakközépiskolában, főleg a közismereti tárgyak órái maradtak el, és valószínűleg a negyedik óra végétől már egyet sem tartanak meg. A tanárok a nevelői szobában várják a sztrájk végét – tudta meg a hvg.hu.
A kispesti Waldorf-iskolában nincs tanítás, képzőművészeti foglalkozásokat tartanak a gyerekeknek – közölte az egyik szülő.
A győri Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakképző Iskolában minden pedagógus sztrájkol – közölte egyikük.
Magyarországi szülők egyesülete: meg kell kérdőívezni a szülőket
Ki a felelős a köznevelés színvonalának folyamatos csökkenéséért? A pedagógusok nagy szerényen 25 pontban fogalmazták meg követeléseiket, a szülők 125 pontban – írta szerda reggeli közleményében a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE).
Mint írták, az oktatás minősége az osztályteremben dől el. A pedagógusokon múlik, hogy megtanítják-e a rájuk bízott gyermekeket írni, olvasni, számolni az általános iskolában, vagy funkcionális analfabétákat, iskolaelhagyókat képeznek ki tízezerszámra. Amikor a pedagógus becsukja az osztályterem ajtaját, akkor saját értékrendje, világnézete és szakmai felkészültsége szerint – akár a szabályok áthágásával is – oktathatja, osztályozhatja, és fegyelmezheti a tanulókat. Ez a pedagógusok autonómiája – olvasható a közleményben.
Az oktatásirányítás felelős a köznevelés állapotáért, a norma- és értékrendszer-zavaráért. A magyar iskolarendszerben általánossá vált a normaszegés és a szabályok tiszteletének hiánya, ami első sorban a törvényhozók felelőssége. Hogyan lehet biztonságosan tanítani és tanulni az iskolában, ha a Köznevelési törvényt 2014-ben 143, 2015-ben 81 helyen módosították?
Az egyesület javasolja, hogy egy országos felmérés keretében meg kell kérdezni a gyermekeik nevelésért, oktatásáért elsősorban felelős szülőket, mit és hogyan tanítsanak az iskolában.