Támogatást kapnak az iskolák a külföldről hazatérő gyerekek felzárkóztatására
Tanulónként havi 130 ezer forintot kaphatnak az érintett intézmények.
Tanulónként havi 130 ezer forintot kaphatnak az érintett intézmények.
Egy ambiciózus igazgató és a lelkes, jól felkészült tantestület bárhol alkalmazható, példaértékű iskolai modellt dolgozott ki és vezetett be Tarnabodon. Mi volt ebben a Covid szerepe? Mi az a „helyi értékiskola program”? Hogy kerül egy tanár egy kuvaiti magániskolából az ország egyik legszegényebb településének iskolájába? Riport.
Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium előtti szakaszról tiltják ki az autókat.
Egyelőre nem tudni, miért fenyegetőzött, de a közösségi médiában zavaros üzenetet tett közzé.
Senki nem vette észre, hogy a kislány ottmaradt a harmincfokos buszon, végül a gyerek oldotta meg a helyzetet a kalapáccsal.
Miközben az oktatás rendszerszintű problémái egyre nyomasztóbbak, léteznek olyan iskolák, amelyek a legnehezebb körülmények között is képesek reményt adni. Ezeket a példaértékű intézményeket keresik egy szavazáson.
Az iskolák e-mailben kaptak fenyegető üzenetet.
Megjelent egy rég várt rendelet, de sok haszon nincs belőle, mert nem ismeri az önkéntes segítők fogalmát.
Ma is igen nagy bérelőnyt biztosít a diploma az alacsonyabb végzettségekhez képest – bizonyítja a kedden bemutatott Munkaerőpiaci Tükör több tanulmánya. Ugyanebből az is kiderült, hogy nagyon gyengék a felnőttek alapkompetenciái is, továbbá, hogy önmagában sem a tankötelezettségi korhatár emelése, sem a csökkentése nem növeli a fiatalok elhelyezkedési esélyeit.
A húsvéti szünetet követően Solymáron és Pilisszentivánon csak arra az időre állhatnak meg az autósok reggelente az iskolák előtt, amíg kiszállnak a gyermekek a kocsiból – a sofőr nem hagyhatja el az autót.
Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.
Sokan végzettség nélkül hagyták el az iskolarendszert, majd később ismét iskolapadba ültek, hogy szakmát szerezzenek.
Iskolai férőhelybővítésekről is döntött a kormány, egy lépéssel közelebb az új magyar-szlovák Duna-híd.
Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több gyerek kénytelen megismételni az első osztályt.
Lesznek iskolára felkészítő óvodai csoportok.
Több mint egy tucatnyi iskola kapott fenyegetést.
Hamarosan visszajárnak az államnak azok a laptopok, amelyeket három éve a kampányban osztottak szét a diákok között. De ki fogja a visszaadást lebonyolítani? Egyáltalán mit lehet még kezdeni ezekkel a gépekkel? Érnek bármit? És volt-e ennek az egésznek értelme?
A tankerület szerint a 18. kerületi Kapocs Magyar-Angol Két Tannyelvű Általános Iskola két termében rossz a levegő minősége, ezért elrendelte ezek bezárását, így viszont helyhiányra hivatkozva „kiszerveznék” onnan a tanítást. A szülők mindezt sérelmezik, és léptek az ügyben, de azt nem értik, mi köze ennek a két tannyelvű oktatás szűkítéséhez.
Több iskolában is megjelentek már a szürke értékmegőrzők, ahova a diákok tehetik a mobiljaikat, amelyeket tavaly ősz óta nem használhatnak tanítási időben. Bár sem a Belügyminisztérium, sem a tankerületek nem verik nagydobra, a tárolók Sopronkőhidán készülnek. Iskolabútorokat már régóta készítenek elítéltek, és nem is kerülnek sokba.