A Népszabadság szerdai cikke szerint a 3-as metró vonalán eddig kicserélt síneknek legalább tizenöt évet ki kellett volna bírniuk, mégis a felük kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett. A síneket az az indiai cég szállította, amely a lap információi szerint indult a BKV Metrófelújítási Programigazgatóság múlt év végén kiírt két sínszállítói tenderén is.
A pályázati határidő február elején lejárt, de eredményt még nem hirdettek. A hírek szerint az indiai cégnek egyetlen vetélytársa akadt, egy német konszern. Mivel a pályázati kiírás szerint egyetlen szempont, az ár alapján bírálják el az ajánlatokat, aligha kétséges az indiaiak győzelme – írta a lap.
A BKV szerint a Népszabadságban és más lapokban megjelent cikkek „félrevezető és hamis következtetésekre lehetőséget adó állításokat tartalmaznak a pályafelújításra, illetve a felhasználásra kerülő sínszálakkal kapcsolatban”.
A közlekedési társaság közölte: a beépítésre kerülő anyagok kiválasztása a legszigorúbb minőségi követelmények alapján történik, a beépítésre kerülő sínszálak bevizsgált, garantált minőségű acélból készülnek.
A 3-as metró felújításakor a teljes pályaszerkezetet elbontják majd, mert a leerősítéseket is korszerűsítik. A beépített új síneket újra felhasználják. A közbeszerzési eljárás nyertese az lehet, aki minden tekintetben a legkedvezőbb ajánlatot adja és csatolt dokumentációi alapján megállapítható az alkalmassága – tették hozzá.
A vonalon korábban végrehajtott síncsere az infrastruktúra rekonstrukciójától független projektként valósult meg. A pálya most is biztonságos – jelezték.