A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Megindult a kvótakampány, az ellenzéki pártok viszont alig kampányolnak, a kormány szerint direkt passzívak. A pártok a korábbi ciklushoz képest nagyobb támogatást kapnak, ebből kéne fussa bármilyen ellenkampányra, akár a Kutyapárt-féle érvénytelen szavazatot propagáló megoldásra is.
Kovács Gergely, a Kutyapárt elnöke szerint az ellenzéki pártok van nem alkalmasak arra, hogy ellenkampányba fogjanak kvótaügyben, vagy nem képesek rá. A kormány a hvg.hu megkeresésésre hasonlót állít: az ellenzék szándékosan passzív, a baloldal bojkottra szólít fel.
A kormány szerint minden párttól elvárható, hogy világosan közölje álláspontját az ügyben, "akár igent akár nemet mond a kényszerbetelepítésre", vagy, tehetjük hozzá, érvénytelen szavazat leadására buzdít, mint a Kutyapárt teszi, mert "hülye kérdésre, hülye választ érdemes adni. Érvénytelen szavazattal ki tudod fejezni azt, hogy érdekel ez az egész dolog. Foglalkoztat, de nem vagy hajlandó az ő játékszabályaik szerint játszani."
A kormány szerint a kampány már megkezdődött a választási törvény szerint is, "a pártoknak szabadon lehet kampányeszközöket (plakát, politikai reklám, politikai hirdetés, választási gyűlések és a választó megkeresésére irányuló tevékenység) alkalmazni".
Erre elvileg meg is van az anyagi hátterük, hisz a pártok, még a frakcióval nem rendelkezők is választási eredményükkel arányos állami támogatást kapnak, mégpedig magasabbat a korábbi ciklusokhoz képest.
Az ellenzéki pártok támogatásának megoszlása:
Jobbik 476 millió forint
MSZP 427 millió forint
LMP 174 millió forint
Együtt - A Korszakváltók Pártja 134 millió forint
Demokratikus Koalíció (DK) 132 millió forint
Párbeszéd Magyarországért (PM) 107 millió forint
Magyar Liberális Párt (MLP) 71 millió forint
Igaz, ebből a teljes politikai aktivitást kell finanszírozniuk a pártoknak, de, ahogy a Kutyapárt tavalyi akciója is rávilágított, 33 millió forintból már országos óriásplakát-kampányt lehet folytatni.
A politikai pártoknak van lehetősége televíziós reklám közzétételére, ezt már az Alapjogokért Központ országgyűlési választásra készült értelmezéséből tudhatjuk. Kampányidőszakban erre ingyen van lehetőség a közszolgálati adókon, ők erre lehetőséget kell biztosítsanak, a kereskedelmi tévék pedig dönthetnek, hogy teret adnak-e ilyen politikai reklámnak, de pénzt ők sem kérhetnek ezért. Egyelőre nincs hír arról, hogy az ellenzék készül-e tévés politikai reklámmal a kvótanépszavazásra.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.