szerző:
MTI

A kormány közlése és az MSZP számításai szerint a kampánnyal és a népszavazás lebonyolításával együtt összesen mintegy 16-17 milliárd forint megy el a kvótanépszavazásra.

A kormány idén több mint 11,3 milliárd forintot fordít a népszavazási kampányra, ez majdnem négyszer több, mint amennyit 2014-ben a Fidesz országgyűlési választási kampányára költött – mondta Harangozó Tamás MSZP-s politikus csütörtökön a Miniszterelnöki Kabinetiroda által kiadott adatokra hivatkozva. Mint mondta, a népszavazás teljes kiadása – a megszervezésével együtt – így már 16-17 milliárd forint is lehet, ez az összeg pedig megegyezik a Mentőszolgálat éves bérköltségével.

Az ellenzéki politikus a közérdekű adatigénylése nyomán kiadott adatokat ismertette, e szerint a kabinetiroda tavaly decembertől idén augusztusig két szerződés keretében a migrációs kampány végrehajtására közel 6,5 milliárd forintot költött, de augusztus 1-jével és 19-vel két újabb keretszerződést is kötött a népszavazási kampány és a kormány tájékoztató tevékenységének végrehajtására. Az augusztusban megkötött szerződések bruttó összege mintegy ötmilliárd forint – tette hozzá.

Harangozó Tamás megjegyezte, a Fidesz 2014-ben 2,8 milliárd forintot költött az országgyűlési választási kampányára. Elmondta, hogy a kommunikációs pályázatok nyertesei a "Rogán Antal kedves szomszédja", Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek. A cégek bevétele akár 1,4 milliárd forint is lehet a szerződések lejártakor csak a 15 százalékos reklámközvetítői díjat figyelembe véve – mutatott rá, megjegyezve: emellett kreatív megrendeléseket is teljesíthetnek a cégek.

"Hogy mindenkinek világos legyen, hogy küzdünk a migránsok ellen: több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a cég a migránsok elleni kampány keretében, darabját 10 ezer forintért" – mondta, de hozzátette azt is, hogy az első két, összesen hatmilliárd forintos keretszerződésből az országos tévéhirdetések 75 százalékát az Andy Vajna-féle TV2-csoport kapta meg. Hozzátette: az országos rádióhirdetések 80 százaléka "az egyébként mintegy szerény 70 milliárd forinttal megfinanszírozott közmédia és a kormányközeli Karc és Sláger FM-hez" jutott.

Harangozó Tamás elmondta, az online hirdetések 80 százalékát a kormányközeli Modern Media Group és más kormányközeli oldalak vitték el. Ismertetése szerint az adatokból kiderül: a külföldi magyaroknak 500 ezer példány konzultációs levelet, továbbá a magyar háztartásoknak 4,2 millió példány tájékoztató füzetet nyomtattak ki. Ezeknek a költségeit még nem tudta megmondani a kabinetiroda – jelezte.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Rasszizmussal vádolják a Dolce & Gabbanát

Rasszizmussal vádolják a Dolce & Gabbanát

Ismét nekifut a kormány az egyházügyi törvény módosításának

Ismét nekifut a kormány az egyházügyi törvény módosításának

Drágának találja kedvenc kávéját? Okolja a klímaváltozást!

Drágának találja kedvenc kávéját? Okolja a klímaváltozást!

Ignatieff: Nem ultimátumot adtunk, de ami sok, az sok

Ignatieff: Nem ultimátumot adtunk, de ami sok, az sok

Vissza a barlangba: földrengésbiztos, bombabiztos és megfizethető (fotók)

Vissza a barlangba: földrengésbiztos, bombabiztos és megfizethető (fotók)

Beléptetőkapukat fognak szerelni a 4-es metró több állomására

Beléptetőkapukat fognak szerelni a 4-es metró több állomására