Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Már évekkel ezelőtt is nagyon rossz állapotban voltak a metrók egy jelentés szerint, amit most a Jobbik tett közzé. Jelentős felújítás a metró átadása óta nem történt a hármas vonalon, ez pedig már 40 éve történt.
A Jobbik közérdekű adatigényléssel kikérte és meg is kapta a BKV-tól a hármas metróvonal műszaki állapotáról szóló dokumentumokat - írja az Index. Az anyagokat honlapjukra is feltették. A dokumentáció nem a metró aktuális állapotát tükrözi, hanem egy 2014 nyarán és őszén készült felmérését. A jelek szerint már akkor is rettenetesen rossz állapotban volt a vonal.
A metróvonal egyes rendszereinek technikai színvonala a 25-30 (plusz az azóta eltelt két további) évvel ezelőtti állapotokat tükrözi; a metró átadása óta eltelt időszak alatt lényeges felújítás, korszerűsítés a metróvonal kezdetektől üzemelő rendszereiben nem történt, az utólag telepített rendszerek közül a legújabb is 9 éves; a távközlési rendszereke elöregedettek és nincs alkatrész-utánpótlás sem hozzájuk.
A hármas metró felújítása hosszú ideje terítéken van, csak éppen a főváros és a kormány ugyanennyi ideje szájkaratézik és gáncsolja egymást a munka elvégzésében. A szakszervezetek szerint közben olyan rossz a helyzet a vonalon, hogy napi engedély kellene az üzemeltetésre.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.