szerző:
hvg.hu

A buszt biztosító cég vezetője szerint a sofőrök bármilyen apró műszaki problémát jeleztek volna.

A beol.hu megszólaltatta az Olaszországban balesetező buszt biztosító kiskunfélegyházi Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetőjét, Czakó Tibort, aki elmondta, hogy békéscsabai sofőrök vezették a buszt, egymást váltva.

Amikor a csoport kiért Franciaországba, bejelentkeztek a sofőrök, és elmondták:

„Főnök, a busszal, az utasokkal és velünk is minden rendben.”

Nem tudják azonosítani az áldozatokat

Czakó szerint tapasztalt, rutinos, megbízható sofőrökről van szó, de az állapotukról nem kapott semmilyen hivatalos információt. „Így azt sem tudom, túlélték-e a balesetet, én is csak sajtóhíreket olvasok” – tette hozzá.

©

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnapi sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy hivatalosan egyelőre csak azt tudják, hogy a buszon utazó 54 utas és két sofőr közül ki maradt életben és ki halt meg.

Azonosítani azonban sem az áldozatokat, sem a két válságos állapotban levő sérültet nem tudják, ahhoz DNS-vizsgálatra lesz szükség, ami hosszabb ideig eltarthat.

Jelezték volna, ha van probléma

A baleset lehetséges okairól Czakó sem tud semmit. „A hatóságok vizsgálódnak, maximálisan együttműködünk velük, egyelőre semmit nem tudok arról, hogy mi okozhatta a tragédiát, találgatni pedig nem szeretnék. Szörnyű, felfoghatatlan az egész, imádkozok az áldozatokért, családjaikért, a sofőrökért.”

©

Czakó a buszról azt mondta, egy hétig nem is ment a baleset előtt. Szerinte lelkiismeretes, a járműre ügyelő sofőrök vezették a buszt, akik bármilyen apró műszaki jellegű probléma esetén jelentkeztek volna.

Czakó szerint a sítáborba egy Setra 317 GT-HD típusú, jól karbantartott, jó műszaki állapotú busszal utazott a csoport.

Régi motorosok voltak

Több békéscsabai buszsofőr is úgy nyilatkozott: „régi motorosok” voltak a szakmában kollégáik.

Egyikük a baleset napján, szombaton délután hozott haza szintén egy csoportot franciaországi sítáborból. Elmondta,

szétégett minden a veronai helyszínen, megolvadt az aszfalt a leállósávban, ahol a busz kiégett, a füsttől, koromtól teljesen fekete volt a felüljáró alja, a korlátokat viszont akkorra már, mire ők odaértek, kicserélték.

Sok a megválaszolatlan kérdés a buszbaleset után

Megnyugtató információkra hiába vártunk vasárnap az olaszországi buszbalesettel kapcsolatban. Még mindig nem tudni, mi okozta a tragédiát, az áldozatokat sem sikerült még azonosítani.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Nincs elég tetőfedő az országban, tavaly összesen 23-an tanulták ezt a szakmát

Nincs elég tetőfedő az országban, tavaly összesen 23-an tanulták ezt a szakmát

Semjén a svéd nagykövet bekéretéséről: Legalább lesz alkalmuk bocsánatot kérni

Semjén a svéd nagykövet bekéretéséről: Legalább lesz alkalmuk bocsánatot kérni

Orbán Viktor a napfelkeltében pózol

Orbán Viktor a napfelkeltében pózol

Nem éppen örömteli, ami a magyar autóparkkal történik

Nem éppen örömteli, ami a magyar autóparkkal történik

Gundel Takács beolvasott Király Gábornak

Gundel Takács beolvasott Király Gábornak

Semjén miatt bekéretik a svédek a magyar nagykövetet

Semjén miatt bekéretik a svédek a magyar nagykövetet