szerző:
Gergely Zsófia

Egymásnak esett a média szemközti lövészárkába került Hír Tv és Origo, miután a portál szerdán este cikket közölt arról, hogy „óriási bukás Kálmán Olga műsora Simicska Lajos tévéjében”. A Hír Tv erre reagálva adatokat sorol szerintük sikeresen debütáló műsorukról, ráadásként pedig perelnek a lejáratási kísérlet miatt.

„Sőt, mondhatni iszonyatos bukás” – ilyen objektív fordulatokkal számolt be a kormányközelivé tett portál Kálmán Olga új műsoráról szerdán. A cikk névtelen szerzője konkrét adatok hiányában abból a nézettségi adatból indult ki, ahányan 38 más kábelcsatornával együtt nézték szerinte a Hír Tv-t, ebből vezette aztán le direktben a nemrég indult műsor „bukását” a portál, amely ezzel szemben – vélhetően az elvárásoknak megfelelően – szinte kínosan próbálja fényezni Andy Vajna bukdácsoló TV2-jének nézettségét. Az érezhetően célzatosan támadó cikkben újra előrángatták a riporter-műsorvezető fizetését is, amelyet korábban Kálmán Olga maga cáfolt.

A Hír Tv csütörtökön közleményben reagált az Origo cikkére, amely szerintük „új szakmai szintre emelkedett”, amikor „a saccolás módszerével írnak konkrét számadatokkal foglalkozó híreket”.

„A Hír Tv nézettségét firtató írás minden szakmai alapot nélkülöz. Ugyanis a cikkben a tényleges nézettségi adatok hiányában egyetlen adásnap – a valóságtól jelentősen eltérő – csoportos nézettsége alapján vont le messzemenő következtetéseket az Egyenesen Kálmán Olgával című műsor nézőszámáról. A cikkben megjelentekkel ellentétben az igazság az, hogy Kálmán Olga műsorának köszönhetően duplájára nőtt a Hír Tv nézettsége a 19:30 és 21-óra közötti sávban” – közölték.

A csatorna azt is közzétette, hogy az átcsábított Kálmán Olga műsorának eddigi legmagasabb nézőszáma 171 208 volt, „amely szám ismeretében már jobban értelmezhető a Hír Tv Egyenesen és az ATV Egyenes beszéd című műsorának nézettségi aránya”. „Az Origo által sugalmazott 'bukás' már csak azért sem igaz, mert az Egyenesen című műsor múlta már felül nézettségben az M1 fél nyolcas híradóját is” – tették hozzá. Ráadásul a 21 órakor kezdődő műsorok nézettségét is jelentősen felfelé húzza, így pont szerdán a Szabadfogás című műsoruk nézőszáma 142 964 volt.

Ez a (média)csata is folytatódik: a Hír Tv jogi lépéseket tesz az Origóval szemben „a hamis és félrevezető információ közlése miatt”.

Kálmán Olga továbbra is Egyenesen
©

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kamondy Ágnes a TRIP hajón folytatja visszatérését

Kamondy Ágnes a TRIP hajón folytatja visszatérését

Australian Open: Fucsovics simán továbbjutott, Federerrel is játszhat

Australian Open: Fucsovics simán továbbjutott, Federerrel is játszhat

Borkai: Örülök, hogy élek

Borkai: Örülök, hogy élek

Australian Open: Federert kellene vernie Fucsovicsnak a nyolcaddöntőben

Australian Open: Federert kellene vernie Fucsovicsnak a nyolcaddöntőben

A németeknél a gumiabroncsok miatt is létezik gyorshajtási bírság

A németeknél a gumiabroncsok miatt is létezik gyorshajtási bírság

Ez volt Jean-Paul Gaultier utolsó show-ja

Ez volt Jean-Paul Gaultier utolsó show-ja