szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mahir Cityposternél hétfőn fegyveres pénzügyőrök jelentek meg, a cég panasszal élt a házkutatás ténye és módja ellen.

Sajtóhírek szerint a Jobbik plakátkampányát akarták ellenőrizni, de felsültek megbízólevelükkel a NAV nyomozói a Mahir Cityposter Kft.-nél – írta a cég közleményében. A Magyar Idők múlt héten írt arról, költségvetési csalás gyanúja miatt indított nyomozást a NAV Simicska Lajos két cégénél, a Mahirnál és a Publimontnál, mert állítólag nem pontosan jelentették le, hány plakáthelyet kapott a Jobbik. Később az adóhatóság azt közölte, egy gazdálkodót vizsgál, a Publimontnál eddig nem jártak ellenőrök.

A Mahir ügyvezetője, Kovács István a hír kiszivárgásakor nem tudott a nyomozásról, de azt cáfolta, hogy pontatlan számokat adtak le. Akkor azt mondta, rendes NAV-ellenőrzésről kaptak értesítést, az első találkozót most csütörtökre beszélték meg, hétfő este viszont fegyveres pénzügyőrök jelentek meg a társaságnál. A házkutatás során a 2017 januárja és áprilisa között keletkezett iratokat foglalták le.

"Éjfél utánig bent tartották a dolgozókat, több mint 5600 lap, vagyis legalább 11 000 oldal anyagot fénymásoltak és foglaltak le az adónyomozók. Jobbikos számlák azonban nem voltak a papírok között. Amikor ugyanis a pénzügyőrök a Jobbik plakátkampányának dokumentumaihoz érhettek volna, közölték, hogy az ő megbízásuk ennél a pontnál véget ért"mondta Puskár Anett, a Mahir tanácsadója. Puskár szerint úgy tűnik, "a nagy sietségben rosszul állították ki a megbízólevelüket, hiszen ugyan áprilisban már megjelentek a Jobbik hirdetései a Cityposter felületein, számlák és áfabevallási kötelezettség viszont a teljesítés után hónapokkal később keletkezik.

"Így, bár sajtóhírek szerint a Jobbik miatt indítottak vizsgálatot a cég ellen, semmilyen a párt kampányával kapcsolatos dokumentumot nem tudtak elvinni."

A cég minden kért anyagot a hatóság rendelkezésére bocsátott, állításuk szerint a cég gazdálkodása törvényes és szabályos, azt furcsának találják, hogy a vizsgálat tényéről előbb tudott a sajtó, mint az érintett cég. A Mahir panasszal élt a házkutatás ténye és módja ellen.

Azt egyébként sem a cég, sem a Jobbik nem árulta el, mennyibe kerül az április óta folyó plakátkampány, de legalább már a számok nyilvánosak: Jakab Péter szóvivő múlt héten azt mondta, a Jobbik áprilisban 2468, májusban 2322, júniusban 2224 felületet bérelt plakátjai számára. Azt a párt cáfolja, hogy 2,5 milliárdba kerülne kampány.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!