szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezúttal a Demokrata Párt nevű formáció indított plakátkampányt, de az akciót bemutató sajtótájékoztatón már csak a kirakott plakát romjait dokumentálhatta a sajtó.

Míg a múlt héten a rejtélyes ellenzéki plakátok tartották izgalomban az országot, most újabb kormányellenes plakátok kerültek ki, de ezúttal tudni, hogy ki a megrendelő.

Az eddig nem túl ismert, de a lex CEU visszavonásáról szintén népszavaztatni akaró Demokrata Párt ugyanis a korábbi Soros György arcát használó kormányzati propagandaplakátokra egy azonos képi világú plakátkampánnyal válaszol, amelyeken az olvasható, hogy

Ne hagyjuk, hogy Orbán nevessen a végén!

Valamint a nemzeti konzultációs üzenetekre rímelve az, hogy

99 % elutasítja az intézményesített korrupciót

Orbán Viktort a plakáton pedig "Soros-ösztöndíjas miniszterelnökként" említik.

A Demokrata Párt a plakátról készült fotót azzal osztotta meg a Facebookon, hogy azokat a kihelyezésüket követő néhány órában már szervezetten elkezdték megrongálni. "Felkészülten, létrával és megfelelő eszközökkel estek neki a plakátoknak, rongálva, tépve szaggatva." Mint azt megírtuk, a rejtélyes ellenzéki plakátokat is lefestették már több helyen.

Ennek ellenére azt ígérik, hogy folyamatosan kerülnek ki a plakátok Budapesten, egyre több helyen, az I., II., III., VII., VIII., X., XI., XIII., XIV., XV., XVI., XIX., XX. kerületekben már kint vannak.

A párt a Hungária körúton kitett plakátnál tartott volna sajtótájékoztatót, de az ottani plakátot letépték. Kósa Sándor azt mondta a hvg.hu-nak, hogy nem felhevült tinédzserek vagy nyugdíjasoj tépkedték meg a plakátot, hanem létrával, több réteg mélyen szedték le az egészet.

De így járt a Budaörsi úton kitett másik plakát is. A párt most úgy 15 helyen tett ki plakátot, de a cél az, hogy havonta kikerüljön, egyre több helyen egy új plakát, az ötleteket a párt Facebook-oldalán futtatják meg, és a legnépszerűbbet kiteszik, megcsinálják.

A párt pótolni fogja a letépett plakátokat, és ha azokat is letépik, azokat is. "Nem létezik, hogy ilyen országban kell élni", mondja Kósa, aki azt is elárulja, hogy egyelőre ő finanszírozza a kampány költségét - ő nagykovácsi önkormányzati képviselő, illetve vállalkozó. (A párt sajtókapcsolati munkatársa ennek ellentmondóan azt állította, a párt aktív tagságának adományaiból finanszírozták a plakátokat.) Az összegről nem nyilatkozhat a DP a hirdetési szerződés miatt, de az érvényes piaci sztenderdeknek megfelelően kedvezményes az ár a nyári időszakban. "A Sziget hetijegy ára idén 99.000 Ft, azaz az állítás igaz: egy baráti társaság összedobhatná a hetijegyei árából a jelenlegi kampányt. A kormány ehhez képest 6.000.000.000 Ft-os kampányt tervez", mondja Kósa. A pártnak 100-as nagyságrendű tagsága van, érezhetően az Y-generációt célozzák meg, a párt logója is egy szmájli - igaz, Kósa nincs fent a Facebookon.

Kósa még annyit tesz hozzá a történethez, hogy minde a 106 helyen egyéni jelöltet fog állítani a Demokrata Párt, és miniszterelnök-jelöltjük is van: ő maga.  

  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!