Tavaszra minden Combinót bekameráznak

A FUTÁR-rendszerbe is bekötik valamennyi, a Nagykörúton és az 1-es vonalon közlekedő szerelvényt.

  • hvg.hu hvg.hu
Tavaszra minden Combinót bekameráznak

Újraindult, és immár folyamatos a Combino villamosok felszerelése: jelenleg már hat, várhatóan 2018 tavaszára pedig mind a negyven szerelvény FUTÁR-rendszerrel és fedélzeti kamerákkal felszerelve jár majd.

Ez azt jelenti, hogy akkortól a Combinók is láthatóak lesznek a FUTÁR utazástervezőben, azaz minden szerelvény közlekedése valós idejű adatok alapján tervezhető lesz, a villamosok pillanatnyi helyzete elérhető lesz mind a webes, mind az okostelefonos, tabletes alkalmazásban. Emellett a FUTÁR-kijelzőkkel felszelt nagykörúti megállóhelyeken az is látható lesz, mikor jön a következő szerelvény.

Ezzel párhuzamosan fedélzeti biztonságnövelő és bűnmegelőzési célú kamerarendszerrel is ellátják a villamosokat. A járműveken készült felvételek 15 napig tárolhatók, szükség esetén – a vonatkozó jogszabályok betartásával – visszanézhetők, bűncselekmény gyanúja esetén bizonyítékként felhasználhatók.

Mivel a nagykörúti villamosok „futárosítása” korábban ellehetetlenült, ezért kiegészítő beruházás keretében zajlik a járművek felszerelése. A fejlesztési időszakban, a villamosok szerelése idején 2017 szeptemberétől 2018 tavaszáig a Nagykörúton a Combino villamosok mellett munkanapokon csúcsidőben a vonalon korábban közlekedő járművekhez hasonló, úgynevezett KCSV7 típusú villamosok is feltűnnek majd.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.