szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A főpolgármester régebben sokat utazott a vonalon, neki nem hiányzott a légkondicionálás, a BKV és az orosz gyártó azonban vizsgálja, miként lehetne légkondit szerelni az orosz metrókocsikba. Ehhez jelentős átalakításokra lenne szükség a karosszériában.

Rengeteg kritika érte a 3-as metró felújított szerelvényeit, amiért nem került beléjük légkondicionáló berendezés, csak nagy teljesítményű ventillátorok. Ezek a meleg levegőt kevergetik, így a nyári kánikulában nem sokat segítettek az utasok hőérzetén.

A BKV most megvizsgálta, hogy a felújított metrószerelvények statikailag alkalmasak lennének-e a klímaberendezés többletsúlyának a megtartására, de az derült ki, hogy csak jelentős átalakítások után válnának erre megfelelővé – mondta szerda délelőtti, rendkívüli sajtótájékoztatóján a főpolgármester.

Tarlós szerint a helyzet a metróvonal rekonstrukciója után jobb lesz, a korszerűbb hajtásrendszerrel felszerelt, felújított járművek hőkibocsátása csökkenni fog, ha aktiválják majd a fékezés után keletkező energiának visszatáplálását.

A főpolgármester azt is elmondta, hogy a felújított szerelvényeknél tapasztalható hibák miatt továbbra is 2,5 milliárd forint kötbért követelnek az orosz gyártótól, amiből nem engednek.

A Metrovagonmas megvizsgálja az utólagos klimatizálás lehetőségét, illetve hogy jogilag lehet-e a kötbért szolgáltatás vásárlásával kiváltani – mondta a főpolgármester.

Tarlós István hangsúlyozta, ő is szeretne klímát a szerelvényekbe – bár korábbi interjúnkban még azzal viccelődött, hogy ilyen alapon büfékocsit is lehetne követelni beléjük. Azt is hozzátette ugyanakkor, fiatal korában sokat utazott a 3-as metróval, és neki sosem hiányzott belőle a légkondi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!