szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete úgy véli, hogy érdemesebb a lakóhelyhez legközelebbi tűzoltóság számát elmenteni, és azt tárcsázni, ha baj van.

Ha baj van, ne a 112-t hívják – ezt egy javasolja a tűzoltók egyik szakszervezete, egy szolnoki haláleset után, amit szerintük meg lehetett volna előzni. Azt mondják, a központi segélyhívó lassan és körülményesen működik – hangzott el a hétfői RTL Híradóban.

A néhány éve működő 112-es segélyhívót többször érte már kritika.

Nyáron oldalára borult és lecsukázott a töltése egy traktor a Szolnok megyei Tóalmásnál. A helyiek szerint sokáig vártak a segítségre, mert a 112 diszpécsere Tóalmás helyett a Nógrád megyei Tolmácsra küldte a segítséget. Ez azonban csak egyik ilyen problémás eset volt.

Legutóbb Szolnokon hívtak segítséget egy házhoz, ahová a diszpécser tűzoltók helyett kéményseprőket küldött volna. Kiderült, hogy a füstölő lakásban nem a kémény romlott el, hanem kisebb tűz volt, és egy ember meghalt.

A 112-es segélyhívások a miskolci vagy a szombathelyi központba futnak be, onnan továbbítják azokat.

Az egyik tűzoltó szakszervezet most levélben hívta fel a figyelmet arra, hogy a rendszer szerintük lassú és körülményes.

Salamon Lajos, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének elnöke azt mondta: nemhogy gyorsulna a hívások feldolgozása, hanem egy plusz lépcső beiktatásával még percek vesznek el. Szerintük érdemesebb a lakóhelyhez legközelebbi tűzoltóság számát tárcsázni – tette hozzá.

A szolnoki eset után vizsgálatot indítottak a katasztrófavédelemnél, a szervezet megyei igazgatója pedig feljelentést tett. A Központi Nyomozó Főügyészségen azt közölték: még nem érkezett meg oda a katasztrófavédelem feljelentése, így egyelőre nem tudni, mit állapított meg a vizsgálat. A segélyhívót üzemeltető rendőrség nem nyilatkozott az ügyben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!