szerző:
MTI / hvg.hu

A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este azt mondta, hogy minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják "a kabinos szerkezet" működtetését, és várhatóan ezt a megoldást alkalmazzák majd. A Közlekedő Tömeg szerint Tarlós alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését.

Két olyan kisforgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik ilyen szerkezet beépítését, helyette alacsonypadlós buszokkal szállítanák tovább a mozgássérülteket - mondta Tarlós, majd hangsúlyozta, hogy a szerkezetekben biztonságban és kényelemesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban. Megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a szerkezet alkalmazhatóságát. 

Ugyanakkor a Közlekedő Tömeg szerint az nem megoldás, ha további akadálymentesítés helyett alacsonypadlós buszokkal szolgálnák ki a fennmaradó állomásokat, mert a 3-as metró állomásainak döntő többségénél a csomópontok és az aluljárók sem akadálymentesek, a felszíni környezet rendezése pedig végképp szóba sem került.

Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani. A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyárt ilyen szerkezeteket.

A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni - magyarázta. A Kúria határozatában viszont világosan látszik, hogy ennek épp az ellenkezőjéről határoztak: a népszavazás eredménye egyértelmű döntési helyzet és határidő elé állítja a Fővárosi Közgyűlést – érvel a Közlekedő Tömeg.

A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót - jegyezte meg Tarlós.

Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása. Ezt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontban - mondta.

A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban "mint gondolnánk". Fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól és az alagútban sok szennyeződés rakódott le. A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra, vagy cserére lesz szükség - tette hozzá.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!