szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pest megyei városnak saját kommunikációs stratégiája is van már, igaz, nem tudni, pontosan miről szól, mert titkos. Az ellenzék szerint valakinek kellett a pénz, csupán ezért készülhetett ilyen terv.

Titkosította a ceglédi közgyűlés fideszes többsége a város kommunikációs stratégiáját, amit több mint bruttó 10 millió forintért rendeltek meg, azaz oldalanként több százezerért – értesült a Magyar Nemzet.

A február 15-ei ülésen a fideszes Takáts László polgármester azzal indokolta előterjesztését, hogy a stratégiában lévő dokumentumok és a kapcsolódó taktikai terv a helyi önkormányzatokról szóló törvény egyik pontja szerint nem nyilvános. Ez a jogszabály egyébként azt szabályozza, hogy a képviselők zárt ülést rendelhetnek el, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené – teszi hozzá a lap.

A helyi ügyekre koncentráló Ceglédi Spotlight nevű Facebook-oldal már az önkormányzati döntés előtti napon beszámolt arról, hogy a testület várhatóan az elfogadásával párhuzamosan titkosítani fogja a kommunikációs tervet.

A képviselők tavaly augusztus 24-én döntöttek a stratégia megrendeléséről. Mivel a megbízási díj a közbeszerzési értékhatár alatt maradt, a polgármesternek elég volt a beérkezett ajánlatok közül egyet javasolnia elfogadásra. A nyertes a 2005-ben alapított, médiaelemzésre és tanácsadásra szakosodott Socialize Kft. lett.

A lap úgy tudja: a kommunikációs stratégia a tavaly év végi határidőre elkészült, de a pontos ára a határozati javaslatokban nem szerepelt. A Magyar Nemzet értesülései szerint a terv mindössze 22 oldalas, vagyis oldalanként legalább 450 ezer forintba került. Az anyagban egyebek mellett egy kommunikációs iroda felállítását javasolják egy szóvivővel és egy tanácsadóval.

A titkosítás ellen szavaztak a ceglédi közgyűlésen az MSZP és a Jobbik képviselői. Korondi Miklós Jobbik-képviselő a lapnak elmondta: ők már a stratégia megrendelését sem támogatták. A politikus szerint az önkormányzati médiát most is gyakorlatilag a helyi Fidesz használja, valószínűbb, hogy a tervért kifizetett összeg „valakinek nagyon fontos volt”. Földi Áron, az LMP Pest megyei közgyűlési képviselője is úgy gondolja, „a fióknak gyártották” a kommunikációs tervet, ami újabb fölösleges kiadás volt.

A lap megkérdezte az ügyben Takáts László polgármestert is, aki közölte: azért döntöttek a kommunikációs terv titkosítása mellett, mert annak előkészítésekor „olyan bizalmas és szenzitív információk is megfogalmazásra kerültek, amelyek nem publikusak”.

Arra a kérdésre, hogy miért volt szükség a tervre, ezt válaszolta: „A stratégiára egyrészt azért volt szükség, hogy az önkormányzat, a gazdasági társaságok és a képviselők közötti belső kommunikáció hatékonyságát növeljük, hogy szervezettebb, tervezhetőbb és célirányos formában történjen a belső kommunikáció. Másrészt a kifelé irányuló, sokszor utókövető, reaktív kommunikációt átfordítsuk tervezett, proaktív kommunikációra, különös tekintettel a közösségi médiában”.

A polgármester arra nem volt hajlandó válaszolni, mekkora a dokumentum terjedelme.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!