A málló sárkányfogak, egy Kreml-közeli klán és persze Putyin – miért halhatott meg az orosz miniszter?
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
Öt év alatt tíz százalékkal csökkent a középfokú oktatásban részt vevő roma gyerekek száma – ez derült ki a Társadalmi riport 2018 című, nemrég megjelent tanulmánykötetből, amelyből a legújabb HVG-ben olvasható az egyik legfontosabb fejezet.
A magyarországi romák társadalmi integrációjával foglalkozó HVG-Ténytár összegezte a felsőoktatás helyzetét is. Ezek szerint az egyetemi férőhelyek csökkenése a romákat érinthette a leginkább. 2015-ben a roma fiatalok 1,7 százaléka tanult diplomát kibocsátó intézményben, 2017-ben már csak 0,8 százalékuk jutott el főiskolára vagy egyetemre. Ez pontos számokra lefordítva azt jelenti, hogy 12-13 ezerről 6-7 ezerre esett vissza a magukat cigánynak tartó diákok száma a magyar.
Az elemzés szerint azonban a leghátrányosabb helyzetben lévő réteg integrációja egyértelműen javult. A Társadalmi riport elemzője azt állítja ugyanis, hogy öt év alatt majdnem 20 százalékkal nőtt a cigány etnikum jelenléte a munka világában. 2013-ban csupán 26 százalékuk, tavaly viszont már majdnem minden második (45 százalék) roma dolgozott. A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy ez a jelentős emelkedés a közmunka elterjedésének köszönhető. A Tárki vizsgálata nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy a magyar iskolarendszernek sokkal többet kell tennie azért, hogy cigányság sokgenerációs hátránya gyorsabban csökkenjen.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.