szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közzétette jelentését többek közt a magyar médiahelyzetről az oxfordi Reuters Institute, az összkép nem szép, és nemcsak a kormányzati nyomulás miatt.

Közzétette jelentését a Reuters Institute, az oxfordi egyetem médiaelemző intézete a magyar médiahelyzetről. Nemrég Kovács Zoltán oktatta ki az EUobserver véleményének szerzőjét, hogy nálunk semmi gond nincs a médiapluralitással, sőt – a kormány ugye gyakran hangoztatja, hogy mekkora médiaellenszélben kényszerülnek érvényesülni.

Nem teljesen így látja a Reuters Institute, íme a legfontosabb megállapítások:

  • az összes vizsgált ország közül Magyarországon az egyik legalacsonyabb a média iránti bizalom (28%), ennél is alacsonyabb (20%) azok száma, akik szerint a média megfelelően számoltatja el a hatalmon lévőket;
  • az RTL Klub a leghitelesebbnek, a TV2 a legkevésbé hitelesnek tartott hírforrás;
  • a hírfogyasztók 37 százaléka oszt meg híreket, 23 százalékuk kommentál is;
  • mindössze 7 százalék fizet online tartalomért (ugyanez az arány Norvégiában 34, Svédországban 24, Finnországban 16, Németországban 8 százalék);
  • 32 százalék hallgatott podcastot az elmúlt hónapban;
  • online forrásból 86 százalék, tévéből 68, míg a közösségi média alapján 63 százalék szerzi a híreket;
  • az emberek 59 százaléka mobilról olvassa a híreket

A Magyarországról szóló fejezetet egyébként a CEU Center for Media, Data and Society Senior Program Officere és kutatója, Bognár Éva állította össze.

(Media1)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!