szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2019 második negyedévében 4543 üres álláshely volt az oktatásban a KSH szerint.

Rétvári Bencét kérdezték a napokban arról, hány pedagógus hiányzik az oktatási rendszerből, ám az Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára nem adott erre választ – emlékez vissza cikkében a 24.hu.

A lap az utóbbi időben több ízben is foglakozott a pedagógushiánnyal, de az ezekhez szükséges adatokat a Közigazgatási Állásportálra hivatkozva tudták megszerezni, mert sem a minisztérium, sem az intézmények fenntartója nem segített nekik.

A portál nemrég a KSH-hoz fordult, hátha majd ők pontosabb statisztikával tudnak szolgálni. Ők nem némultak meg, mint közölték, 2019 második negyedévében 4543 üres álláshely volt az oktatásban. Ez a 4543 fő az alábbiakból tevődik össze:

  • 956 fő iskolai előkészítő oktatás,
  • 950 fő alapfokú oktatás,
  • 2147 fő középfokú oktatás,
  • 179 fő felsőfokú oktatás,
  • 66 fő egyéb oktatás,
  • 245 fő oktatást kiegészítő tevékenység.

A lap szerint a középfokú oktatás területén nőtt nagy mértékben az üres álláshelyek száma az elmúlt években. Egész pontosan ez így néz ki: míg 2016 első negyedévében 1343 főt kerestek ezen a területen, addig 2019 második negyedévében már 2147 főt.

Felsősöket is alsós tanító oktat Zuglóban

A szerdai Népszava közben arról ír, hogy nem sikerült minden üres álláshelyet feltölteni, ezért most a felső tagozatos diákok matekóráját is alsós tanító tartja a zuglói Hunyadi János Általános Iskolában. A hírt több szülő is megerősítette a lapnak, ők arról is beszámoltak, hogy a 7. és 8. osztályban nincs fizika-, kémia- és informatikatanár.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Tanárok vallottak a hiányosságaikról

A tanítási módszereket vizsgálta az OECD, kiderült, az átlagnál felkészültebbnek érzik magukat a magyar pedagógusok, a kiscsoportos és projektalapú feladatmegoldás ugyanakkor kevésbé jellemző.