Fél évszázada jelen lévő hibák miatt csúszik a Nyugati felújítása

A csapadék alaposan kikezdte a 143 éves tetőszerkezetet.

  • hvg.hu hvg.hu
Fél évszázada jelen lévő hibák miatt csúszik a Nyugati felújítása

Jelenleg is zajlik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása, a bontások során viszont felszínre kerültek olyan problémák, amik a közel ötven évvel ezelőtti utolsó felújítás óta rejtve voltak – közölte a MÁV.

A vasúttársaság közleménye szerint szerkezeti repedések, valamint a csapadékot levezető csatornák károsodásai is látszódnak, ezek miatt szinte akadálytalanul ázhattak át a falak. Mivel a hibák foltszerű javítása nem jelentene tartós megoldást, a belső falazatot teljes, 1210 négyzetméteres területen felújíttatják.

Szintén problémát jelent, hogy a belső lábazati kövek elhasználódtak, és már nem is javíthatók, ezért itt is teljes felújításra kerül sor, mind a 280 négyzetméteren. A csapadék a nyílászárókat is tönkretette, emiatt 75 ablakot és ajtót is fel kell majd újítani a vasúttársaság közleménye szerint. A Nyugati pályaudvar tetőszerkezete egyébként 143 éves.

MÁV

A MÁV további korszerűsítéseket, felújításokat végez majd 2021. június 19. és július 17. között.

A csarnokban új utastájékoztató ledfal épül és az információs táblákat is egységesítik, a peront újraaszfaltozzák, új és felújított, egységes kinézetű padokat, peronbútorokat helyeznek ki, ezen kívül a Teréz körút felől rámpa segítségével akadálymentesen lesznek megközelíthetők a pénztárak. A MÁV-START pedig 2021-ben összesen 27 jegykiadó automatát telepít a pályaudvarra. A pálya- és a felsővezeték-hálózaton is végeznek karbantartásokat és korszerűsítéseket.

MÁV

A vasúttársaság közleménye szerint a most feltárt hibák miatt pót- és többletmunkákat kellett elrendelni, emiatt a Nyugati pályaudvar csarnoka 2021 nyarára készülhet csak el.