A titokban rögzített hangfelvételen Varga Judit arról beszélt, Rogánék kihúzattak a rájuk vonatkozó dolgokat a Völner-Schadl ügy dokumentumaiból, bár nem sikerült mindent, mert Polt Péter legfőbb ügyész “nem ura a helyzetnek.”
A felvétel szerint Völner Pálnak is előre szóltak az eljárásról.
(Varga a felvétel nyilvánosságra kerülése után azzal érvelt, Magyar napok óta terrorizálta, ezért azt mondta, amit hallani akart. Magyar szerint ez nem igaz.)
Rácz szerint “egészen elképesztő felelőtlenség (és ostobaság) ilyen jellegű információkról otthon beszélni.
Aki nem tudja tartani a száját, az ne vállaljon olyan munkát, ahol titkot kell tartani.”
Rácz szerint a hangfelvételen elhangzottaknak “egyrészt eleve meg sem szabadott volna történniük (nyilvánvalóan bűncselekmények ugyanis), másrészt pedig, ha már sajnos megtörténtek, akkor mélyen és örökre hallgatniuk kellene róla.” A szakértő azt írta, álmában sem gondolta volna, hogy a NER-elit ilyen kötetlenül fecserészik otthon ilyen dolgokról.
Rácz szerint Varga bármiféle politikai karrierjének vége. “Leginkább azért, mert a hangfelvételből kiderült, hogy Varga végletesen fegyelmezetlenül kezelte a tudomására jutott érzékeny információkat.
Ergo, teljesen és tökéletesen alkalmatlan volt arra a posztra, amit betöltött.”
Rácz azt is hozzátette, hogy ez annak a felelősségét is felveti, aki kinevezte Vargát.
A Magyar Péter-féle hangfelvételről – Varga Judit érzékelhetően teljesen alkalmatlan volt a posztra, amit betöltött ———————————————————————– ….
Rácz szerint egy normális országban Vargának meg kellett volna akadályozni, hogy ilyen történjen, de ha nem sikerült, akkor le kellett volna mondania.
Magyar az ügyészségről távozva azt mondta, “sem Varga Juditnak, sem Gulyás Gergelynek nem volt aktív, Btk-s szerepe a Schadl-ügyben, őket legfeljebb tanúként idézhetik be”.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.