szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 60 éves férfi azt hitte, hogy a befektetési ügyintézőjével beszél.

Három perc alatt több mint 21 millió forint tűnt el egy férfi számlájáról, miután beszélt az állítólagos befektetési bankárjával – írja a police.hu.

Az eset még július 15-én történt, amikor egy 60 éves férfi egy cég befektetési ügyintézővel folytatott beszélgetést. Miután a férfi letette a telefont, a számlájáról alig három perc alatt, három részletben több mint 21 millió forint tűnt el, illetve utaltak át illetéktelenül anélkül, hogy a sértett tudott volna róla.

A Sátoraljaújhelyi Rendőrkapitányság csalás bűntett miatt indított eljárást, így azt is vizsgálja a hatóság milyen trükkel sikerült megtéveszteni a férfit, aki a befektetési pénzét akarta volna végre saját javára fordítani.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság is folyamatos erőfeszítéseket tesz az online csalások elkövetőinek felkutatására a Magyar Rendőrség Mátrix Projektjének keretein belül.

A rendőrségi tapasztalatok azt mutatják, hogy a bűnözők tárháza kifogyhatatlan, de a cél ugyanaz, megtudni az áldozatok banki adatait, hozzáférni a számlájukhoz, csalárd módon megszerezni a pénzüket.

A rendőrség azt tanácsolja, hogyha bankja nevében gyanús tranzakciókra hivatkozva telefonon keresik, minden esetben szakítsa meg a hívást, és ezután személyesen, vagy a pénzintézet által megadott telefonszámon keresztül visszahívással győződjön meg annak valóságtartalmáról.

Továbbá azt is tanácsolják, hogy senki ne adja meg bankkártya vagy online banki adatait és ne küldjön másolatot okmányairól. Ezen kívül fontos, hogy senki ne töltsön le semmilyen programot a telefonos ügyintéző javaslatára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!