Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Biztonsági intézkedés az adatvédelem céljából vagy a munkavállalóval szembeni bizalmatlanság megnyilvánulása az intézkedés, melynek lényege a tiszta és üres munkahelyi asztal? Egy most megjelent könyv azt állítja, hogy még a legnagyobb rendetlenségben is lehet logika, sőt, busásan profitálhat belőle a munkaadó. Ön kinek a pártján áll? Játsszon velünk, és nyerjen PDA-t!
„A világ egyik vezető informatikai cégénél szoktam rá a pontos és precíz munkára, hogy tökéletes rendben és tiszta környezetben dolgozzak” – meséli Anna, aki két évig az amerikai székhelyű multinacionális cég német leányvállalatának alkalmazottja volt. Ott találkozott először a ’clean desk policy’-vel (a tiszta íróasztal elvével), melynek értelmében a vállalat kivétel nélkül minden alkalmazottját – a szoftverfejlesztőktől a marketinges kollégákig – arra kötelezte, hogy íróasztalukról száműzzék személyes holmijukat – fényképeket, tolltartót, sőt, még a cserepes növénynek sem volt helye a deszkán. Csak a számítógép lehetett a dolgozó előtt, ám a munkaidő lejárta után azt is mindenki a hóna alá csapta és hazavitte.
Nyereményjáték |
Lételemed a rendetlenség? Vagy épp ellenkezőleg: rendmániás vagy? Fényképezd le íróasztalodat, könyves- vagy ruhásszekrényedet, fűzz hozzá pár mondatos magyarázatot, mindezt küldd el a hvg.hu@hvg.hu címre, és nyerj egy PDA-t! A játék részleteiről itt olvashatsz. |
Káoszirtók. Ideális körülmények? © Stiller Ákos |
Útmutató a káoszban | |
Itt megrendelheti a könyvet kedvezménnyel és házhoz-szállítással! |
Míg korábban csupán az ügyfeles és az ügyfelek adatait kezelő munkatársak számára volt kötelező, tavaly teljes körűen életbe lépett a bankban a clean desk policy. December közepe óta a központban és a fiókban dolgozó összes – 3600 – munkatárs számára kötelező előírás – tájékoztatta a hvg.hu-t Fialka György, a Budapest Bank bankbiztonsági vezetője, hangsúlyozva, hogy az intézkedés a vállalati kultúra szerves részévé vált, a dolgozók kezdeti ódzkodása a belső kommunikációnak és a valamennyi részleget érintő véletlenszerű ellenőrzéseknek köszönhetően megszűnt.
Milyen előnyeit élvezik a tiszta íróasztalnak a munkavállalók? A kötelező rendtartásnak köszönhetően – amellett, hogy a jól szervezettség érzése lengi be az irodát – az alkalmazottak komfortosabban érzik magukat környezetükben, mintha hatalmas iratkupacok közül próbálnák előkotorni az éppen szükséges dokumentumokat.
„A Pannonnál régóta alkalmazott irányelv a clean desk policy, amely a papíralapú dokumentumkezelést is elősegíti, kevesebb papír fogy – emeli ki a rendszer egyik előnyét Kőnig Róbert, a vállalat HR vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a nyitottabb és tisztább terek a dolgozók teljesítményére is jó hatással vannak.
Szigorú szabályok. Rend a lelke. © Stiller Ákos |
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Így vált kiemelt egyházi és állami ünneppé augusztus 20.
Az amerikai titkosszolgálat több helyszínt is felmért a találkozó lehetséges helyszíneként.
Egy biztonsági őr nekihajtott a kocsijának Hatvanpusztán, de az őr autója borult fel.