szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Malév Ground Handlingnél (GH), a Malév földi kiszolgáló cégénél folyó csoportos létszámleépítés ésszerűségét vitatja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), a cég szerint azonban az a hatékony működés érdekében történik, a törvényi előírások betartásával.

A cég szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a bevétel drasztikus csökkenése miatt, a hatékony működés érdekében kell a csoportos leépítést végrehajtani, a leépítések során minden a törvényi követelménynek megfelelően zajlik. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) ezzel szemben azt közölte: az elbocsátás nemcsak etikátlan, hanem konkrét, „forintosítható” kárt is okoz a vállalatnak, és a tulajdonos magyar államnak.

A Malév GH az ügy kapcsán kifejti: annak ellenére, hogy a Malév Zrt. csődje közvetlenül nem jelenti a leányvállalatok működésének megszűnését, mégis egy új korszak kezdődik számukra is. Kiélezett piaci versenyben kell talpon maradniuk. A Malév Ground Handling-nek újra kellett értékelni a helyzetét, hiszen bevételének körülbelül 65 százalékát képezte az anyavállalat. „Sajnos a piac bizalma folyamatosan csökken és így lesz ez várhatóan egészen addig, amíg nem kerül rendezésre a vállalat tulajdonosi és anyagi helyzete”- mondta Limburger Lóránt a MGH vezérigazgatója az MTI érdeklődésére.

A LESZ viszont azt hangsúlyozza: a Malév, évek óta stabil nyereséggel működő földi kiszolgálócégnél érdemes lett volna megpróbálkozni a Malév kiesésével felszabadult kapacitások lekötésével, így például „agresszív üzletszerzési politikával”, elsősorban a török tulajdonú Celebi GH ügyfeleit lehetett volna megkeresni ajánlatokkal.

Limburger Lóránt erre reagálva közölte: „Minden erőnkkel arra kell fókuszálnunk, hogy a meglévő partnereinket megtartsuk és a tőlünk megszokott, magas szintű szolgáltatást nyújtsuk. Új szerződéseket az év ezen időszakában már nagyon nehéz kötni, hiszen a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a légitársaságokkal határozott idejű szerződések köttetnek. De természetesen, amikor erre lehetőség nyílik, akkor ezt mi maximálisan kihasználjuk, hiszen egy alapos és átgondolt stratégia mentén működik továbbra is a vállalat. Előfordul például, hogy versenytársaknak kihasználatlan eszközöket adunk bérbe, a bevétel növelése érdekében”- tette hozzá a vezérigazgató.

A LESZ erről úgy vélekedik, hogy a Malév GH visszafejlesztésével párhuzamosan zajlik a vetélytárs helyzetbe hozása is. „A Malév GH az elmúlt hetekben ugyanis technikai eszközök sorát – buszokat, vontatókat, mobil áramforrásokat – adta kölcsön riválisának, a Celebinek” - írják. A LESZ úgy véli, megbocsáthatatlan hiba lenne hagyni, hogy a piacvezető földi kiszolgálócég Malév GH-t tönkretegyék.

A LESZ szerint úgy jelentettek be a csoportos leépítést a vállalatnál, hogy nincs kidolgozott üzleti stratégia, nem tudják, milyen működési modellhez keresik az optimális szerkezetű. A LESZ vezetőségi tervekre hivatkozva azt írja, hogy a 750 alkalmazott több mint felét bocsátanák el. „Az első egyeztetéseken a humánpolitikai vezető elmondta, a cégnél maradás kritériuma, hogy egy adott vezető kivel szeretne együtt dolgozni” – olvasható a közleményben.

A szakszervezet szerint  a legtapasztaltabb munkavállalókat fogják elbocsátani. A Malév GH-nál ennek kapcsán hangsúlyozták: az elbocsátások fő szempontja a szakképzettség és nem feltétlenül az eltöltött évek száma.

Orbán: Lesz egy együttműködési csomag az USA és Magyarország között, ami miatt kevésbé fog fájni a vámháború

Orbán: Lesz egy együttműködési csomag az USA és Magyarország között, ami miatt kevésbé fog fájni a vámháború

Képek: turisták nyüzsögnek az apadó Duna medrében Budapesten

Képek: turisták nyüzsögnek az apadó Duna medrében Budapesten

Miért nem emlékszünk kisgyerekkorunk eseményeire?

Miért nem emlékszünk kisgyerekkorunk eseményeire?

Elment Szilágyi Júlia, aki Horthy Erdélyének legfájdalmasabb történeteit mesélte el

Elment Szilágyi Júlia, aki Horthy Erdélyének legfájdalmasabb történeteit mesélte el