szerző:
MTI

Az Európai Parlamentben elfogadták a közúti áru- és utasszállító sofőrök munka- és pihenőidejének, valamint a jogszabályok betartásának ellenőrzésére vonatkozó tervezetet.

A tervezet  értelmében közúti áru-és utasszállítók pihenőidejének legalább 11 órának kell lennie megszakítás nélkül. Rendkívüli esetben ez
felosztható két részre, egy legalább három és egy maximum kilenc
órás időintervallumra. 
       
Nem fogadták el a kiszabható büntetések harmonizálását, mivel ez nemzeti hatáskörbe tartozik, viszont az EP kérésére szigorították a jogszabályok
betartásának ellenőrzését. 
   

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Csökkenő közúti bírságok

Nem hiába sztrájkoltak a fuvarosok: a kormány és az érdekképviseleteik között létrejött augusztusi megállapodás ugyanis több ponton eredménynek számít. Jóllehet a szakma még most sem elégedett, a csökkenő bírságok, az élelmezési költségtérítés, s a napi alapdíj emelése ellen bizonyára nincs kifogásuk.

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Adócsökkentés és szakosodás a fuvarosok jövője

Felcserélődtek a szerepek: egyre több esetben a megbízó állapítja meg a fuvar díját. A fuvarozók képtelenek érvényesíteni érdekeiket, érdekképviseletük által szorgalmazott egységes áremelés idén sem következett be. A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) felmérést készített a szakma jelenlegi helyzetéről, és javaslatokat fogalmazott meg versenyképességük javítására.

Reagált az ELTE: Nincs gazdasági vészhelyzet

Reagált az ELTE: Nincs gazdasági vészhelyzet

Leszavazta a fideszes többség Miskolcon, hogy voksoljanak a túlóratörvényről

Leszavazta a fideszes többség Miskolcon, hogy voksoljanak a túlóratörvényről

KSH: 355 ezer forint az átlagkereset

KSH: 355 ezer forint az átlagkereset

May sem szeretné a Brexit elhalasztását, pedig nincs megoldás az ír határ ellenőrzésére

May sem szeretné a Brexit elhalasztását, pedig nincs megoldás az ír határ ellenőrzésére

Trumpnak adtak igazat, nem állhatnak katonának a transzneműek

Trumpnak adtak igazat, nem állhatnak katonának a transzneműek

Usain Bolt: Ennyi volt a karrierem

Usain Bolt: Ennyi volt a karrierem