szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Parlamentben elfogadták a közúti áru- és utasszállító sofőrök munka- és pihenőidejének, valamint a jogszabályok betartásának ellenőrzésére vonatkozó tervezetet.

A tervezet  értelmében közúti áru-és utasszállítók pihenőidejének legalább 11 órának kell lennie megszakítás nélkül. Rendkívüli esetben ez
felosztható két részre, egy legalább három és egy maximum kilenc
órás időintervallumra. 
       
Nem fogadták el a kiszabható büntetések harmonizálását, mivel ez nemzeti hatáskörbe tartozik, viszont az EP kérésére szigorították a jogszabályok
betartásának ellenőrzését. 
   

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Csökkenő közúti bírságok

Nem hiába sztrájkoltak a fuvarosok: a kormány és az érdekképviseleteik között létrejött augusztusi megállapodás ugyanis több ponton eredménynek számít. Jóllehet a szakma még most sem elégedett, a csökkenő bírságok, az élelmezési költségtérítés, s a napi alapdíj emelése ellen bizonyára nincs kifogásuk.

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Adócsökkentés és szakosodás a fuvarosok jövője

Felcserélődtek a szerepek: egyre több esetben a megbízó állapítja meg a fuvar díját. A fuvarozók képtelenek érvényesíteni érdekeiket, érdekképviseletük által szorgalmazott egységes áremelés idén sem következett be. A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) felmérést készített a szakma jelenlegi helyzetéről, és javaslatokat fogalmazott meg versenyképességük javítására.