Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is foglalkoznak azzal, hogy szélsőjobboldali kancellárja lehet az országnak. Európa védelme szempontjából alapvető, hogy Németország újra felfegyverkezzen, írja Gideon Rachman külpolitikai elemző. Kockázatot jelent, ha Meloni lesz Washington európai “összekötője”, írja a Boomberg. William Hague, egykori brit külügyminiszter szerint az Egyesült Államok ma erősebb, mint valaha. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is...","id":"20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"be3e89b8-97d8-457d-8faf-593a8dff9d24","keywords":null,"link":"/360/20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","timestamp":"2025. január. 07. 10:30","title":"EUobserver: Ausztriában a politikai közép pártjai kikövezték az utat a szélsőjobb hatalomátvételéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3750c3e1-0cd0-42b4-bdde-5203846e5fa1","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"A kisebb korrupció, például amikor valaki nem kér számlát, mikrokényszer. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a miniszterelnöknek is meg kell engednem, hogy korrupt legyen – állítja Jancsics Dávid szociológus.","shortLead":"A kisebb korrupció, például amikor valaki nem kér számlát, mikrokényszer. Ez azonban nem jelenti azt...","id":"20250107_hvg-jancsics-david-korrupcio-ner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3750c3e1-0cd0-42b4-bdde-5203846e5fa1.jpg","index":0,"item":"907dd670-9059-40c8-8005-aeefc823343c","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-jancsics-david-korrupcio-ner","timestamp":"2025. január. 07. 06:30","title":"Nem garantált, hogy egy NER utáni hatalom nem épít fel korrupciós rendszert – interjú Jancsics Dávid korrupciókutatóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14f6c213-c913-4474-ad4e-50c0e5717047","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.","shortLead":"A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint...","id":"20250106_MVM-eon-Romania-gaz-energia-szolgaltato-Orban-Putyin-haztartas-felvasarlas-magyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14f6c213-c913-4474-ad4e-50c0e5717047.jpg","index":0,"item":"6065d788-2087-42f3-851b-d73632bc2716","keywords":null,"link":"/360/20250106_MVM-eon-Romania-gaz-energia-szolgaltato-Orban-Putyin-haztartas-felvasarlas-magyar","timestamp":"2025. január. 06. 09:30","title":"MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder, a japán Itoka Tomiko a hétvégén elhunyt – közölte vasárnap a Guinness Rekordok.","shortLead":"A 116 éves Inah Canabarro Lucas brazil apáca számít a világ legidősebb emberének, miután az eddigi életkorrekorder...","id":"20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aca17ba3-fe8e-4aab-aa88-6434ce92a245.jpg","index":0,"item":"f9adcd14-0a74-4d29-9851-02ebe0531100","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Vilagrekord-legidosebb-ember-brazil-apaca","timestamp":"2025. január. 05. 19:46","title":"Egy 116 éves brazil apáca most a világ legidősebb embere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","shortLead":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","id":"20250106_Mosas-vagas-terapia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059.jpg","index":0,"item":"489cd624-40d2-4995-a6da-bf560dac2c0c","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250106_Mosas-vagas-terapia","timestamp":"2025. január. 06. 12:46","title":"Mosás, vágás, terápia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"65 embert vert át, ezzel 14 millió forintot szerzett egy Hajdú-Bihar vármegyei férfi, aki a bizniszbe az élettársát és két barátját is bevonta.","shortLead":"65 embert vert át, ezzel 14 millió forintot szerzett egy Hajdú-Bihar vármegyei férfi, aki a bizniszbe az élettársát és...","id":"20250106_online-csalas-buncselekmeny-hajdu-bihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"26714b70-49b8-41bf-81a4-ee5e13547582","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_online-csalas-buncselekmeny-hajdu-bihar","timestamp":"2025. január. 06. 10:19","title":"Mobil garázzsal vert át embereket, számlát is adott az online csaló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6820e043-417b-4c11-8bee-eb40f20e1465","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Las Vegasban mutatta be a HMD az OffGrid nevű készüléket, ami műholdas kapcsolaton keresztül hív segítséget, ha bajba kerül a felhasználó.","shortLead":"Las Vegasban mutatta be a HMD az OffGrid nevű készüléket, ami műholdas kapcsolaton keresztül hív segítséget, ha bajba...","id":"20250106_hmd-offgrid-muholdas-kapcsolat-uzenetkuldes-eletmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6820e043-417b-4c11-8bee-eb40f20e1465.jpg","index":0,"item":"7eff52e2-711d-45ba-8215-e940f54a2e27","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_hmd-offgrid-muholdas-kapcsolat-uzenetkuldes-eletmentes","timestamp":"2025. január. 06. 15:33","title":"Életet menthet a HMD új kütyüje, elég hozzá megnyomni egy gombot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legtöbb weboldal tulajdonos fő problémája, hogy hirdetési költségeit kidobott pénznek érzi, mert kampányai nem az elvárásainak megfelelően teljesítenek. Míg mások – akik megtehetik - ha nem jönnek az eredmények, még több pénzt költenek el hirdetésekre, hogy elérjék végső céljukat, a látogatószám és a forgalom növekedését. Möst olyan ötleteket árulunk el, amelyek– a költségek növelése nélkül - tehetik hatékonyabbá a hirdetést.
Az online piac legnagyobb hirdetői mára jelentős mértékben megnövelték a hirdetésekre fordított költségeiket. A legtöbbjük egyetért abban, hogy az online hirdetési költségvetés a teljes hirdetési büdzsé minimum 15 százalékát kell, hogy kitegye.
Ugyanakkor a legtöbb cég forrásai azonban nem teszik ezt lehetővé. Egyetlen módja van, hogy pótlólagos forrásokat teremtsünk ötleteink megvalósítására, ha a konkurencia büdzséjéből veszünk el egy részt. Ez azonban csak úgy érhetjük el, ha megnöveljük kampányaink teljesítményét, hogy ezáltal elhódítsuk versenytársaink piacának egy részét. Az alábbiakban három olyan, innovatív ötletet alkalmazó taktikát mutatunk be, melyet bárki hatékonyan és egyszerűen alkalmazhat ha növelni szeretné hirdetései hatékonyságát.
1. Több kattintási lehetőséget a látogatóknak
Ezt a taktikát már jó néhány „okos” marketinges alkalmazza. Lényege: hogy egyetlenegy banner hirdetés felületét több részre osztják fel és minden terület a weboldal más és más oldalaira vezesse el a látogatót. Fontos, hogy egyértelműen jelenítsük meg a hirdetésben, hogy melyik részlet milyen problémára nyújt megoldást. Így egyetlen-egy hirdetéssel többféle megoldást is kínálhatunk, a látogatók pedig kiválasztják, hogy nekik pontosan mire is van szükségük.
Minden esetben tartsuk be az ígéretünket, azaz a banner egyes részei valóban arra a helyre vezessék a látogatót, ahol az általa keresett megoldást találja. Ha erre nincs megfelelő oldal honlapunkon, akkor hozzunk létre új tartalmakat. Minél specifikusabban szegmentáljuk megoldásainkat annál nagyobb az esély, hogy érdeklődőink vásárlókká és ügyfeleké válnak.
A fenti megoldás eredményeképp magasabb átkattintási rátára számíthatunk. Más szavakkal megspóroljuk az „árulja el nekem, mi iránt érdeklődik és én ajánlok rá egy megoldást” típusú kérdéseket. Amikor cookie-val is azonosítjuk érdeklődőinket rendkívül specifikusan tudjuk őket célozni, ha a későbbiekben visszatérnek a honlapunkra.
2. Megerősítés a második látogatáskor
A megerősítés a második látogatáskor, vagyis az „újracélzás” elsőre egy bonyolult taktikának tűnhet, de valójában egyszerű megvalósítáni. Nézzünk egy példát az „újracélzás” taktikájára. Képzeljük el, hogy a kedvenc online híroldalunkon böngészünk, amikor meglátunk egy pénzügyi tervezést reklámozó bannert. Ez azonnal felkelti a figyelmünket, mert a fotó egy békésen jógázó hölgyet ábrázol egy homokos tengerparton.
A hirdetés üzenete arról szól, hogy a sikeres pénzügyi tervezéssel miként élhetünk olyan életet, amelyről mindig is álmodtunk. Megérkezünk a honlapra ahol a fogadó oldal újra megerősíti az előbb keletkezett hatást egy még erőteljesebb üzenettel. Aztán váratlanul valaki becsenget hozzánk vagy kapunk egy fontos e-mailt és nem folytatjuk tovább a tranzakciót, mely arról szólna, hogy „Szeretnék beszélni egy pénzügyi tanácsadóval”.
Egyből a honlapra (Oldaltörés)
Az üzenet azonban a fejünkben marad és néhány nap múlva meglátogatjuk a cég weboldalát. Belépés után meglátjuk a sok száraz információt a jelzálogokról, a kiskereskedelmi bankügyekről és a személyi kölcsönökről teljesen elkeseredünk, mert azt az érzelemfelkorbácsoló üzenetet és fotót vártuk, ami rávett minket arra, hogy átkattintsunk az oldalra. A példában szereplő pénzügyi társaság valószínűleg nem tudta, hogy egy adott hirdetés tartalmának a honlapon történő megerősítése a beazonosított látogatók számára egy rendkívül egyszerű művelet. Most képzeljük el, hogy mi történt volna akkor, ha a hirdetésre történő első kattintásunkkor a cég beazonosított volna minket egy cookie-val. Ezután a vállalatnak összesen annyi lett volna a teendője, hogy a főoldalán elhelyezzen egy olyan jellegű képet, ami kapcsolódik a banner üzenetéhez és fotójához. A megerősítést alkalmazó taktika arra az érzelmi kapcsolatra épít, mely a hirdetés megpillantásakor alakult ki és átkattintásra késztetett minket.
Most képzeljük el, hogy ez a pénzügyi tanácsadó cég többféle kampányt is futtat különböző helyeken. Ebben az esetben a főoldalra kihelyezett kis kép rugalmasan változtatható tartalomként kell, hogy funkcionáljon. Tartalmának aszerint kell változnia, hogy a látogató éppen melyik hirdetésre kattintott mielőtt a főoldalra érkezett. Minden egyes hirdetésre kattintó látogatónak adott a lehetőség, hogy továbblépjen a honlapra. Ha ott további megerősítést kap a saját problémájával kapcsolatban, akkor nagyobb eséllyel közelebb kerül a tranzakció befejezéséhez is, azaz a példa szerint a tanácsadás megrendeléséhez.
3. Megerősítés „megtekintés” után
A megtekintés utáni megerősítés kivitelezésében teljesen úgy néz ki mint a megerősítés a második látogatáskor. Ebben az esetben azonban a látogató nem kattintott rá a hirdetésre, csak látta azt, vagyis letöltődött neki egy külső oldal böngészése közben. Nézzünk erre egy példát. Tegyük fel, hogy egy autós oldalon böngészünk, amikor meglátjuk az egyik autógyár új sport utójának hirdetését.
A hirdetés rafinált és lenyűgöző, szeretnénk további részleteket is tudni a kocsiról, de valamilyen oknál fogva mégsem kattintunk rá. Azonban még aznap ellátogatunk az autógyár honlapjára és a főoldalra történő belépésünkkor ugyanazon autó reklámjának a „tartalmát” látjuk ott – azaz megtörténik a megerősítés. Ezáltal felerősödik bennünk a késztetés, hogy megnézzünk minden információt róla, hisz már a hirdetésben is felkeltette a figyelmünket.
Ezt a taktikát természetesen már számos cég alkalmazza. Egy nagy vállalat, aki több száz millió forintot szán egy új terméke bevezetésére, bizonyára honlapja főoldalán is megerősíti a hirdetéseiben futtatott üzenetét. A fenti taktikák segítségünkre lehetnek, hogy releváns és személyre szabott információkat nyújtsunk érdeklődőinknek. Az említett ötleteket még nem igazán alkalmazzák az online marketingesek, ezért némi előnyhöz juthatnak azok, akik időben kipróbálják. Segítségükkel - megfelelő tesztelés és kivitelezés esetén - garantáltan megnövelhető a hirdetések teljesítménye.
Szakmai konferenciával ünnepli szerdán alapításának tizedik évfordulóját a reklámpiac szabályozását és a reklámok miatt kialakult konfliktusok kezelését célul kitűző Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) – közölte Fazekas Ildikó, a szervezet főtitkára.
November végén újra, hatodszorra rendezik meg a Reklámzabálók Éjszakáját. A Kongresszusi Központban idén hatszáz reklámfilmet vetítenek le, köztük több eddig a hazai nyilvánosság számára ismeretlen filmet is.