Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az online áruházak kialakítása és működtetése folyamatos fejlesztést kíván üzemeltetőjüktől. Miközben a potenciális online vásárlók száma folyamatosan nő, a magyar piac még nem tart ott, hogy akárkinek megérje webáruházat működtetnie. Mi kell a sikerhez? A Mai Piac összefoglalta a költségeket és buktatókat.
Négy szint az e-vásárlásban |
Amennyiben a vállalkozó szeretne megjelenni az interneten, négy különböző szinten teheti ezt meg - mutat rá dr. Bőgel György, a CEU Business School tanára és a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület elnöke. Elsőként a vállalkozó kiépíthet egy statikus honlapot egy meglévő üzlethez kapcsolódóan. Ezután a vevők már képesek a kereskedővel kommunikálni is, a kapcsolat tehát kétirányú, a honlap interaktív. Elektronikus úton vásárolni még nem lehet, az csak a harmadik szinten valósulhat meg. Internetes kereskedelemnek azt nevezik, ha az árucikkek közötti böngészést, a megrendelések leadását, a fizetési és szállítási módok véglegesítését egyaránt online intéziik. Jelentősebb informatikai beruházásokra a harmadik (és negyedik) fázisban van szükség. Az elektronikus kereskedelem negyedik és egyben legfejlettebb szintje a vásárlói közösségek építése, a bolthűség kialakítása és erősítése. |
Webáruház-nyitás: költségek és korlátok
Az alacsony fogyasztói árak garantálása előtt célszerű átgondolni milyen kiadások merülhetnek fel webáruház nyitásakor. Egy internetes vállalkozás költségei három csoportba sorolhatóak. Az első maga az internetes üzlet, az online áruházprogram felépítése, a második a termékek forgalmazásához kötődő logisztikai feladatok, a harmadik pedig a jól működő ügyfélszolgálat.
Az online értékesítés előnye, hogy nincsenek földrajzi határok: a szétszórt, kicsi piacok összeállhatnak, a világ legkülönbözőbb pontjaiba eljuttatható az üzenet és a termék. A láthatóság hátránya viszont, hogy gyorsan feltérképezhető a piac, az ötletgyűjtés is könnyebb, viszont amikor valaki egy jó elképzeléssel lép piacra, a konkurencia erről szinte azonnal tudomást szerez, és saját üzletmenetét erősítheti vele.
Az üzlet beindítását követő türelmi, felfutási időt nagyon nehéz megbecsülni. Nagy Sándor szerint stabil, jól működő, tőkeerős cég tud kereskedőként sikeresen fellépni a világhálóra, hiszen a hátteret biztosító logisztikai folyamatoknak kiemelkedő szerepe van a vállalkozás eredményességében, ehhez pedig jelentős beruházásokra és folyamatos fejlesztésre van szükség.
Milyen további előnye vagy hátránya származhat még a kereskedőnek, ha webáruházat nyit? Olvassa el itt!
Ha már van webshopja és kíváncsi mennyire hatékonyan működik, nevezzen a Goldenboltra szeptember végéig!
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.