Tetszett a cikk?

A Premium Gasztro Kft. a Premium Hungaricum Egyesület vezetésével karöltve márciustól webes felületen is lehetővé teszi a magyar termékek eljutását a gyártótól, termelőtől a kereskedőig.

A kereskedőház központ raktározási és árukiszállítási lehetőséggel rendelkezik, a webáruházat ennek a támogatására hozták létre, de természetesen hagyományos módon (levélben, telefonon), ezután is lehet rendelni és információt kérni mind az árukról, mind a beszállítókról – mondta el Kádár Imre, az egyesület elnöke. A raktárbázis a magyar árut termelő és előállító vállalkozások termékeit forgalmazza: első körben a nagyvásárlókat (közületeket, boltokat, kereskedőket) szolgálja ki, de rövid időn belül a lakosságot is. Egy működő gasztronómiai ellátó vállalkozás bővítéséről van tehát szó, mely idén kereskedelmi és beszállítói hátterét is bővíti. A beszállítóktól csak magyar terméket vesznek át, a gyártókkal élő a kapcsolatrendszert építenek ki.

Kiszámítható árak, versenyképes rendszer

Kádár Imre kifejti, hogy a magyar termékeket termelők és a gyártók védelmében nagy szükség van egy olyan rendszer kiépítésére, ahol nem lépéshátrányból indulnak a külföldiekkel szemben. A kereskedelem java része áttevődött a multinacionális áruházláncokhoz. E válllalatokhoz történő beszállítás olyan pluszköltséget jelent a termelőnek és a gyártónak, amit kevesen tudnak megfizetni. A törekvése az, hogy fix és kiszámítható árak legyenek és állandó kiemelkedő minőséget nyújtsanak. Sok ezer kiskereskedő tönkrement, a még talponállók életben maradásuk érdekében keresik a lehetőséget a profiljuk átalakítására, bővítésére. A vásárlói oldalon nő az érdeklődés a magyar áruk iránt, amik az ismeretlen eredetű külföldi termékeket gyakran minőségben is felülmúlják.

M.Zs.

A cikk folytatása a Mai Piac márciusi számában olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!