Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Akár harmadával-felével is csökkenthetik a vezetékes telefonálás percdíjait az üzleti és otthoni felhasználók, alternatív megoldások igénybevételével. A vállalkozások akár több tízezer forintot is spórolhatnak, az átlagos háztartások megtakarításai havonta több száz forintra rúghatnak. A kulcs az alternatív szolgáltatók igénybevétele.
Az üzleti élet egyik legfontosabb kommunikációs csatornáját máig a vezetékes telefon-megoldások jelentik. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a hazai kisvállalatok és a nagyobb üzleti szervezetek 90 százaléka egyértelműen úgy véli: az üzletmenetben jól definiált szerepe van a vezetékes telefonnak, sőt ez a csatorna kétharmaduk számára elengedhetetlennek számít*. „A vállalati telefonszámlára fordított kiadások átlagosan 30 százalékkal csökkenthetők, technológiai fejlesztés és beruházás nélküli s.”- emelte ki Pórffy András az Externet Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
A vállalati kommunikációban a „hagyományos” telefon-előfizetés továbbra is népszerű hazánkban, ezt a megoldást az adatok szerint a hazai cégek 73 százaléka használja. Az erre épülő közvetítő előválasztásos telefonszolgáltatást (CPS, carrier pre-selection) 2008-ban az összes vállalat 5 százaléka vette igénybe. Az olcsóbb, alternatív megoldások terjedésének kedvezhet az is, hogy a hazai kis-, közép- és nagyvállalatok tizedénél erőteljes, további ötödénél pedig nem jelentős, de érzékelhető nyomás van a vezetékes telefonszolgáltatás költségeinek csökkentésén, sőt e szervezetek kétharmada tervekkel is rendelkezik a végrehajtásra.
A költségérzékeny időszakban megnövekedhet a CPS szolgáltatásokkal együtt járó kedvező árazás szerepe, elég csak összevetni a piacon fellelhető ajánlatokat. A CPS szolgáltatás előnye, hogy az inkumbens szolgáltatók áraihoz képest alacsonyabb percdíjakkal lehet helyi, belföldi távolsági, nemzetközi és mobil hálózatokba hívásokat lebonyolítani, ugyanakkor az előfizető a meglévő telefonvonalát használhatja, és nem változnak meglévő telefonszámai sem.
Időzónák nélküli, másodperc alapú elszámolás - kapcsolási díj nélkül
A közvetítőválasztás használatával a tárcsázást követően a hívásokat a hálózati alapszolgáltató (pl. T-Home) automatikusan átirányítja az alternatív társaság hálózatába, így a telefonálás módja nem változik, ugyanúgy kell tárcsázni, mint eddig, nincs szükség behívó- vagy előválasztó szám megadására. A meglévő telefonvonalat az előfizető megtartja, és korábbi vezetékes szolgáltatójával is előfizetői viszonyban marad, tehát a telefon-előfizetési díjat a korábbi szolgáltatónak, a hívásai után keletkező hívásdíjait pedig az alternatív szolgáltatónak fizeti. A másodperc alapú elszámolás révén a vállalatok valóban annyit fizetnek, amennyit telefonálnak, emellett nincs havi előfizetési és kapcsolási díj sem. További előny, hogy nem kell tekintettel lenni az időzónára sem, mivel csúcsidőben és azon kívül is ugyanolyan tarifáért lehet telefonálni, a percdíjakon pedig akár 30-40 százalékos megtakarítást is el lehet érni a legnagyobb hazai vezetékes telefonszolgáltatók üzleti telefon szolgáltatásaihoz képest.
A közintézmények érzékenyebbek a vállalatoknál?
A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatást az összes központi költségvetési és önkormányzati intézmény igénybe veszi, míg az oktatási és egészségügyi szegmensben 99 százalékos az elterjedtség. Ebben az intézményi körben emelkedő tendenciát mutat azon intézmények aránya, amelyek előfizettek valamely közvetítőválasztásos szolgáltatásra.* Az okok a költségvetési intézmények, főként a kevésbé jól finanszírozott önkormányzati, oktatási és egészségügyi szervezetek erőteljesebb árérzékenységében keresendők. A távközlési költségek csökkentésének ezt a módját a legmagasabb arányban az önkormányzati forrásokból gazdálkodó intézmények alkalmazzák.
Lakossági hangpiac - 500 millió perc havonta
A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint 2009 februárjában 545 millió percet beszélgettek vezetékes telefonon a lakossági felhasználók, és ezen hívások 6,94 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül. Érthető, ha a válság hatására a lakossági felhasználók - az üzleti előfizetőkhöz hasonlóan – is a CPS megoldás felé fordulnak.
Szolgáltatók hívásirányonkénti aktuális percdíjai – lakossági felhasználóknak (Ft/perc csúcsidőn kívül)
Mobil Helyi belföldi nemzetközi
Externet 29 4 6 16 - 139
Inkumbens 1* 66 15 30 54 - 936
Inkumbens 2** 36 5 10 85 - 755
* T-Home Alap díjcsomag
** Invitel Komfort díjcsomag
A percdíjakban mutatkozó különbségek azt jelentik, hogy az átlagos havi forgalmú háztartások akár többszáz forintot is megspórolhatnak a közvetítőválasztás igénybevételével. A teljes lakossági forgalomra kivetítve a megtakarítás mértéke pedig akár egy hónap alatt is milliárdos nagyságrendű lehet.
* Forrás: a BellResearch, vállalati telefonhasználatot vizsgáló tanulmánya, 2008
A jelentősebb CPS szolgáltatást nyújtó alternatív távközlési társaságok:
Externet
GTS Datanet
Interware
Invitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.