Tetszett a cikk?

2009. február 1-jétől Magyarországon változott a cégautóadó megfizetésének szabálya, mivel a „minél többen, de kevesebb adó” elve érvényesül a korábbi „kevesebben, de minél nagyobb összegű adó” alapelv helyett - legalábbis ez volt a kormányzati szándék. Hogy csinálják ezt az unió más országaiban?

A módosított jogszabály kapcsán bemutatunk néhány példát: az Európai Unió más országaiban milyen cégautóadó szabályozás van, s mi alapján lehetne a magyar szabályozáson is „finomítani”.

Ausztria

Ausztriában a cégautó magánhasználata természetbeni juttatásnak minősül, miszerint a munkavállalónak kell a cégautó bruttó értéke után 1,5 százalék természetbeni juttatásként a munkavállaló bérével összevonva az adókat megfizetnie.

Németország

Németországban két lehetőség van a cégautóadó rendezésére.

1. Egyszerűsített elszámolás: útnyilvántartás vezetése, melyben egyértelműen kimutatásra kerül a céges és magánhasználat is. Ezt az útnyilvántartást a számlákkal együtt be kell nyújtani az adóhivatal számára. Az útnyilvántartásnak tartalmaznia kell: dátum,megtett km,utazási cél,ok stb. Kisebb hibák esetén az egész útnyilvántartást nem minősítik érvénytelennek, csak ha több, súlyosabb hiányosságokat tartalmaz.

2. Egy százalék átalányadó, vagy listaár módszernek is hívják. Ezt azoknak ajánlják, akik keveset használják a gépkocsit céges utakra. Ebben az esetben havonta 1%-át a listaárnak a további felszereltséget és az áfát hozzászámítva kell megfizetni. Ehhez jön még a 0,03 százaléka a listaárnak/km a lakóhely és a munkahely között megtett útszakaszra.

A cikk folytatása az Adózónán olvasható!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!