Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Kevesebb forgalmi terelésre, útlezárásra kell számítani október végétől a 4-es metró építési területén; a Fővám téren és a Kálvin téren is visszaadnak a forgalomnak egy-egy területet, újra a teljes vonalon jár majd a 2-es villamos.
A 4-es metró költségvetéséhez tartozik számos felszíni beruházás az Etele tértől a Baross térig, ennek keretében felújítják a kiskörutat, valamint a Móricz Zsigmond körteret, a Szent Gellért teret, a Fővám teret és a Kálvin teret is. A teljes 4-es metró projekt 60 százalékos készültségű, s bár az alagútépítés folyamatosan zajlik a kivitelezők innentől folyamatosan visszaadják a munkaterületeket a lakosságnak.
A beruházó DBR Metró Projekt Igazgatóság tájékoztatása szerint a Fővám térnél az állomásépítés munkaterülete a metró próbaüzemének megindításáig ugyan megmarad, de a 2-es villamos forgalma - több mint két év után - várhatóan október végén helyreáll. A IX. kerületi önkormányzattal együttműködve megújul a Csarnok tér, és a Vámház körút is végleges burkolatot kap október végéig - írták. A Kálvin téren az állomás környezetében a munkagödör és a villamospálya között egy forgalmi sáv október végére elkészül, ezáltal a Szabadság-híd felől megnyílik a forgalom a kiskörút felé. Ezzel párhuzamosan a Múzeum körúton október 25-re végeznek a teljes útpálya kiépítésével, így 2 x 2 forgalmi sávon megindulhat a forgalom.
A Móricz Zsigmond körtéren az állomás szerkezetépítése befejeződött, október végére elkészül a szellőző is, ezt követően indulhat az állomás belső beépítése. A szakemberek a DBR közleménye szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy a Bartók Béla útról a Fehérvári útra történő áthajtást - a munkaterület szűkülésével párhuzamosan - egy sávon 2010 tavaszától biztosítsák. A Szent Gellért térre az elmúlt hetekben települtek át az Etele térről a pajzsokat kiszolgáló létesítmények és elindult a mozgólépcső lejtakna és a kijárat építése is. Emiatt a felső rakpart várhatóan csak 2010 őszén szabadulhat fel, de az alsó rakpart folyamatosan használható lesz. A Baross téren egyelőre nem tervezik a felszíni forgalmi rend változtatását, arra várhatóan csak 2011 első felében kerülhet sor. A Bethlen Gábor utca sétálóutcává válik, elkészül egy új aluljáró is, átszállási kapcsolattal a 2-es és a 4-es metróvonalak között. Ekkor kezdik el felújítani a Thököly utat is a Dózsa György út és a Baross tér közötti szakaszon.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.