Tetszett a cikk?

Kevesebb forgalmi terelésre, útlezárásra kell számítani október végétől a 4-es metró építési területén; a Fővám téren és a Kálvin téren is visszaadnak a forgalomnak egy-egy területet, újra a teljes vonalon jár majd a 2-es villamos.

A 4-es metró költségvetéséhez tartozik számos felszíni beruházás az Etele tértől a Baross térig, ennek keretében felújítják a kiskörutat, valamint a Móricz Zsigmond körteret, a Szent Gellért teret, a Fővám teret és a Kálvin teret is. A teljes 4-es metró projekt 60 százalékos készültségű, s bár az alagútépítés folyamatosan zajlik a kivitelezők innentől folyamatosan visszaadják a munkaterületeket a lakosságnak.
   
A beruházó DBR Metró Projekt Igazgatóság tájékoztatása szerint a Fővám térnél az állomásépítés munkaterülete a metró próbaüzemének megindításáig ugyan megmarad, de a 2-es villamos forgalma - több mint két év után - várhatóan október végén helyreáll. A IX. kerületi önkormányzattal együttműködve megújul a Csarnok tér, és a Vámház körút is végleges burkolatot kap október végéig - írták. A Kálvin téren az állomás környezetében a munkagödör és a villamospálya között egy forgalmi sáv október végére elkészül, ezáltal a Szabadság-híd felől megnyílik a forgalom a kiskörút felé. Ezzel párhuzamosan a Múzeum körúton október 25-re végeznek a teljes útpálya kiépítésével, így 2 x 2 forgalmi sávon megindulhat a forgalom.
   
A Móricz Zsigmond körtéren az állomás szerkezetépítése befejeződött, október végére elkészül a szellőző is, ezt követően indulhat az állomás belső beépítése. A szakemberek a DBR közleménye szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy a Bartók Béla útról a Fehérvári útra történő áthajtást - a munkaterület szűkülésével párhuzamosan - egy sávon 2010 tavaszától biztosítsák. A Szent Gellért térre az elmúlt hetekben települtek át az Etele térről a pajzsokat kiszolgáló létesítmények és elindult a mozgólépcső lejtakna és a kijárat építése is. Emiatt a felső rakpart várhatóan csak 2010 őszén szabadulhat fel, de az alsó rakpart folyamatosan használható lesz. A Baross téren egyelőre nem tervezik a felszíni forgalmi rend változtatását, arra várhatóan csak 2011 első felében kerülhet sor. A Bethlen Gábor utca sétálóutcává válik, elkészül egy új aluljáró is, átszállási kapcsolattal a 2-es és a 4-es metróvonalak között. Ekkor kezdik el felújítani a Thököly utat is a Dózsa György út és a Baross tér közötti szakaszon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Kult

Bulit rendeznek a 4-es metró egyik épülő állomásán

Szeptember 26-án egy rendhagyó helyszín ad otthont a magyar urbán művészetek fesztiváljának: a Köztársaság téren épülő metrómegállóban, 25 méteres mélységében lesz a graffiti/street art jam. A tetőn pedig a Deszkás Piknik gördeszkás felvonulás utáni versenyt nézhetik meg az érdeklődők.

MTI Világ

Átadják a 4-es metrót Pekingben - fotó

Pekingben bejelentették, hogy szeptember 28-án átadják a forgalomnak a fővárosi 4-es metrót. Kína nemzeti ünnepe előtt három nappal tehát az utazók birtokukba vehetik a központot átszelő észak-déli vonalon húzódó 28,2 kilométer hosszú földalattivonalat.

MTI Gazdaság

Kevesebb EU-pénzt kap a 4-es metró

A várt 237 milliárd forint helyett 181 milliárd forint európai uniós támogatást kap a 4-es metró első szakaszának építése, az erről szóló hivatalos brüsszeli döntést néhány hét múlva közlik, a tárgyalások azonban már lezárultak az ügyben, így a támogatási összeg már nem fog változni - mondta Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Közlekedési Irányító Hatóságának vezetője.