szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lejárt a régi kompromisszumok ideje. Az alacsony ár ma már nem jár együtt rossz minőséggel. Sőt, akár csúcsminőséget is kaphatunk olcsón – állítja Hans Eysink Smeets nemzetközi retail-szakértő és tanácsadó.

A ruhaiparban már mintegy 15 évvel ezelőtt elkezdődött az a trend, ami mára a napicikkek kereskedelmében is megjelent: megváltozott a minőség definíciója. „Amikor a »kompromisszumnélküliség« trendjéről beszélünk, nem az egyes termékek innovációja jelenti a kulcskérdést, sokkal inkább a kínálat architektúrája. Hogyan és miből áll össze a választék, melyek egy kereskedelmi lánc sajátmárkái és milyen szerepet szánnak a márkagyártónak? Azt látjuk, hogy a termékkínálat textil bizniszben lezajlott gyors innovációja most folyik a szupermarketek kínálati szerkezetében is.

Elsőként az élemiszerek és a szépségápolási cikkek követik ezt az irányt. A szépségápolási termékek látványosan innovatívak - elég csak néhány drogérialánc sajátmárkás termékválasztékát nézni. Van, ahol, már a forgalom 20-30 százalékát az elmúlt néhány év során bemutatott termékeik adják – állítja Hans Eysink Smeets. 

Arról, hogy  hogy a napicikkek piacán milyen trendek érvényesülnek a közeljövőben a tanácsadó november 12-én tart előadást a Mai Piac Jövőkép Beszerzési és Értékesítési Konferencián.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!