szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minek alapján válogatjuk a termékeket a kosarunkba? A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet közös rovatot indított azzal a céllal, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés során.

Az új rovat adott termékkategóriákra vonatkozóan mutatja be a vásárlók bolti viselkedését videó és rövid szöveges elemzés segítségével. Az eye tracking (szemkamerás) módszerek legfőbb előnye, hogy általuk lehetőség nyílik a fogyasztó/vásárló szemével látni a döntési folyamatot. Bizonyított tény, hogy az ezzel a technikával szerzett eredmények semmilyen más kutatási technikával nem helyettesíthetők. Több felvételen jól látható, hogy a vásárlók nagy jelentőséget tulajdonítanak az árnak, amit szinte minden esetben megnéznek, összehasonlítanak. Az is megfigyelhető, hogy a vásárlók többsége szemmagasság alatt keres, nem szívesen mennek szemmagasság fölé, így a polcokon a felső rész szinte teljesen hideg területnek számít.

Ha szeretne többet tudni a módszerről vagy kíváncsi az új rovatra, kattintson ide!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

GfK: a vásárlók egyre tudatosabban keresik az akciókat

A magyar háztartások a válság hatására egyre inkább figyelnek az akciókra és a promóciókra vásárlásaik során, a legtudatosabban az alapvető élelmiszereket keresik az üzletek polcain – olvasható a GfK Hungária „Shopping Monitor” című legfrissebb tanulmányában.

hvg.hu Napi merítés

Osztályozhatják a Tesco termékeit a vásárlók

Elindult a Tesco és a Vélemény.com internetes portál együttműködése, amelynek keretében több mint 1 500 "Tesco Színes" terméket töltöttek fel az oldalra. Az árucikkek szabadon véleményezhetők, a vélemények pedig mindenki számára hozzáférhetőek.