Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az egy évvel korábbinál több utót adott el, de mindezért kevesebb pénzt kapott a Škoda 2009-ben.
Az egy évvel korábbinál több utót adott el, de mindezért kevesebb pénzt kapott a Škoda 2009-ben. A cseh autógyártó 684 226 gépkocsit értékesített a válság legsúlyosabb évében, ami 1,2 százalékos növekedésnek felel meg, árbevétele azonban 6 százalékkal 187,9 milliárd koronára (1950 milliárd forintra) csökkent. Ennek megfelelően esett a társaság nyeresége is: üzemi szinten az egy évvel korábbinál majd 60 százalékkal alacsonyabb, 5,92 milliárd koronás, míg az adózott soron a 2008-astól 68 százalékkal elmaradó 3,46 milliárdos profitról számolt be a cég.
A Škodánál a jelentős visszaesést a korona volatilitásával, valamint a kedvezőtlen piaci környezettel magyarázták. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy akadtak olyan országok, ahol kifejezetten jól ment az autógyártónak. Kínában például majd 123 ezer gépkocsit értékesítettek 2009-ben, ami lényegében duplája a 2008-as értéknek, Németországban pedig – köszönhetően a sikeres roncsautó-programnak – 44,3 százalékkal 162 ezerre növelték az eladott autók számát. A vállalat vezetése optimista terveket közölt a számok nyilvánosságra hozatalával egy időben: 2010-ben növelnék a társaság piaci részesedését.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.