Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A szuperbruttó megszüntetése kapcsán brutális adócsökkentés híre terjedt a médiában. A kivezetést többen úgy értelmezték, hogy megszűnik az adóalap-kiegészítés, de a kulcsok és a sávhatár változatlan maradnak. Valóban ez történt volna, ha az Alkotmánybíróság megsemmisíti a kiegészítő adóalapra vonatkozó jogszabályrészeket. De nem így történt. Mit jelentene a szuperbruttó kivezetése a gyakorlatban?
Az Alkotmánybíróság kimondta, a kiegészítő adóalap korrekciós tényező. A szuperbruttó eltörlése ezért a korrekciós tényező kivezetését jelenti és egy új, jövedelem alapú adótáblát. A szuperbruttós adótábla egyszerű matematikai számításokkal visszaszámítható jövedelem alapúra.
Ez a következőképp alakulna:
3 millió 937 ezer forint jövedelemig az alsó adókulcs 21,59 százalék,
3 millió 937 ezer forint jövedelem felett a felső adókulcs 40,64 százalék.
Ezzel máris kiiktattuk a „korrekciós” tényezőt. Minden további hír már egy ezt követő egyidejű adócsökkentést is vizionál: az alsó kulcs 17 százalékra csökken, a sávhatár 5 millióra emelkedik és a felső kulcs 32 százalékra csökken. Ennek költségvetési vonzata valóban több, mint 400 milliárd (4 millió adózónál legalább 100 ezer forintos átlagos adómegtakarítás, félmillió adózónál legalább 400 ezer forintos megtakarítás). Megvalósítására egyszerűen nincs forrás és belátható időn belül nem is lesz.
A média víziója, hogy a kormány megvalósítja azt, amit Oszkó Péter kommunikált, vagyis az elmúlt 20 év legnagyobb adócsökkentését. A 18 százalékos adókulcs 17 százalékra csökken, a 36 százalékos 32-re, a sávhatár pedig 5 millióra emelkedik. De erre a Fidesz sem képes, nekik is figyelembe kell venniük a realitásokat. Célszerű kijózanodni és belátni, hogy a közeljövőben nem valósulhat meg az Oszkó Péter által kommunikált, illetve a kormány által ígért drasztikus adócsökkentés. Kivitelezhető viszont a szuperbruttó kiiktatása egy új adótáblával. Természetesen nem lehet két tizedesjegy pontosságú adókulcsokkal számolni, ezért a fent leírt adótáblában végezzük el a kerekítéseket úgy, hogy a magánszemély járjon jól. Ez a garanciája annak, hogy január 1-ig visszamenőlegesen lehessen kiiktatni a szuperbruttót.
A cikk folytatása az Adózónán olvasható.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.