szerző:
ecoline.hu

Úgy tűnik, hogy 2010 a válságból való kilábalás éve lesz a szórakoztató- és médiaiparban: szakértők globálisan 2,7%-os...

Úgy tűnik, hogy 2010 a válságból való kilábalás éve lesz a szórakoztató- és médiaiparban: szakértők globálisan 2,7%-os médiapiaci növekedéssel számolnak, majd ezt követően 2010 és 2014 között évente átlagosan 5,8%-kal fog nőni a piac. A legnagyobb ütemben az internetes hirdetések piaca fog növekedni 2014-ig: globálisan 11,4%-os éves átlagos növekedési rátával.

Folytatódik az internet térnyerése

Magyarországon a szórakoztatóipar és a médiapiac nagysága a 2009-es 3,2 milliárd dollárról 2014-re 4,3 milliárd dollárra növekszik majd az előrejelzések szerint, ami 6%-os éves átlagos – a globális növekedési rátát meghaladó növekedést mutat. Míg 2009-ben az internet, a televízió és a nyomtatott sajtó tették ki a médiapiaci hirdetések 75%-át Magyarországon, 2014-ben – főként az internet térnyerésének köszönhetően várhatóan már a piac 80%-át fogják ezek a szegmensek lefedni.

A többi szegmens kevésbé hangsúlyos: a rádió, zene, film, videojáték és köztéri reklámozás 2009-ben a teljes hirdetési piac 9%-át, 2014-ben pedig 8%-át teszik majd ki. A könyvkiadás 2009-ben 9 %-ot képviselt a teljes médiapiacból, az előrejelzések szerint ez az arány 7%-ra csökken 2014-re.

 

A digitális technológiák terjedésének kétségkívül a mobil internet a hajtómotorja:

„Öt évvel ezelőtt még csak 100 millió ember használt mobil internetet világszerte, 2009-ben már 500 millióan szörföltek laptopon és smart phone-on, 2014-ben pedig várhatóan 1,4 milliárdra nő majd a felhasználók száma. A hazai piacra tekintve kijelenthetjük, hogy a magyar társadalom digitális lemaradásban van, viszont éppen ezért a digitalizáció fokozott bővülése várható az elkövetkezendő években” – hangsúlyozta Sere Péter, a PricewaterhouseCoopers Távközlési és Média csoportjának vezető menedzsere.

Minimálisan, de csökken a TV-s piac

2009-ben a televíziós piac volt a médiapiac legnagyobb szelete: a világon a teljes médiapiac 25%-át tette ki, várhatóan 2014-ben is hasonló arány lesz majd jellemző. Hazánkban azonban csökkenő a jelentőssége ennek a területnek, hiszen a 2009-es 28%-ról 2014-re várhatóan 27%-ra esik vissza a televíziós piac nagysága. Míg a sajtópiac világszinten stagnálni fog az elkövetkezendő években, addig Magyarországon a magazinok piacának lassú növekedése várható (2%), de még így sem lesz képes elérni a szegmens nagysága a 2008-as szintet.

Habár 2014-ben még mindig a hagyományos jövedelemforrások teszik majd ki a teljes médiapiac kétharmadát, a piaci szereplőknek mindenképpen újra kell gondolniuk üzleti modelljeiket, annak érdekében, hogy a hagyományos forrásokból származó bevételeik megtartása mellett minél nagyobb részt szerezzenek a digitálisakból.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Négy medve erőszakkal tört be egy erdélyi hotelbe – videó

Négy medve erőszakkal tört be egy erdélyi hotelbe – videó

Orbán: A magyar államnak szüksége van titkosszolgálatra

Orbán: A magyar államnak szüksége van titkosszolgálatra

Budapesten az egészségügyi ellátás színvonala a legzavaróbb

Budapesten az egészségügyi ellátás színvonala a legzavaróbb

Kövér: A lelkészek és a plébánosok felelőssége, hogy a hívek megfelelő irányba szavazzanak

Kövér: A lelkészek és a plébánosok felelőssége, hogy a hívek megfelelő irányba szavazzanak

Elutasította az NVB Berki és Tarlós ajánlásainak az összehasonlítását

Elutasította az NVB Berki és Tarlós ajánlásainak az összehasonlítását

Akármennyire hízelgő nekünk, nem menő Rubik kockázni vezetés közben

Akármennyire hízelgő nekünk, nem menő Rubik kockázni vezetés közben