Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Jelentősen elmaradt a várakozásokat az Európa második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi láncának számító Hennes...
Jelentősen elmaradt a várakozásokat az Európa második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi láncának számító Hennes & Mauritz (H&M) negyedik negyedéves eredménye. A vállalat csütörtökön közzétett gyorsjelentésében arról számolt be, hogy adózott nyeresége 11 százalékkal 5,49 milliárd svéd koronára (850 millió dollárra) csökkent, miközben a Bloomberg 15 szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa 5,98 milliárdos profitot valószínűsített.
A vállalat a gyenge teljesítményt a dollár erősödésével, illetve az alapanyagok drágulásával magyarázta. A gyapjú ára több mint kétszeresére emelkedett 2010-ben, ráadásul a vállalat termékeinek 70 százalékáért zöldhasúban fizet, miközben bevételeinek 60 százaléka euróban realizálódik, s teljes forgalmának csak tizedét bonyolítja le dollárban. Mindezek a marge-ok jelentős csökkenéséhez vezettek – áll a gyorsjelentésben.
A befektetők érzékenyen reagáltak a gyenge eredményekre. A vállalat papírjai majd 7 százalékos mínuszban kezdtek a stockholmi kereskedésben, amivel lényegében annulálták az egész idei emelkedést.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Két hete mlg 50 napos határidőt szabott Moszkvának a tűzszünet elérésére.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.