Új vállalati stratégiát vezet be az új OMV-vezérigazgató

Új vállalati stratégiát vezet be Gerhard Roiss, a március utolsó napján nyugdíjba vonuló Wolfgang Ruttenstorfer vezérigazgató utódja az OMV-nél - közölte csütörtökön az osztrák olajipari konszern.

  • MTI MTI
Új vállalati stratégiát vezet be az új OMV-vezérigazgató

Roiss az eddiginél kiegyensúlyozottabb vállalati portfóliót akar létrehozni. A stratégia átdolgozása során "a három központi témakör a regionális fókusz, a portfólió fejlesztése és a jövő kihívásai lesznek" - írta közleményében az OMV. 

A közleményben rámutattak arra, hogy jelenleg az OMV tőkéjének egy jelentős része a finomítók és marketing üzletágban van, miközben a működési eredmény legnagyobb része a kutatási és kitermelési tevékenységből származik. Roiss ezen a téren új hangsúlyokat akar kijelölni, illetve a hangsúlyokat a piaci környezethez igazítani. 

 

AP

A következő években is nőni fog a gázüzletág jelentősége az OMV-nél. A cég várakozása szerint a Japánban történtek hatására mindenekelőtt a földgáz jelentősége fog növekedni az energiahordozók között. A kutatás és kitermelés hosszú távon továbbra is az OMV tevékenységének kulcsfontosságú területe marad. Az új stratégiát részleteiben szeptemberben mutatják be. Roiss leszögezte, hogy a refinanszírozás kérdésének, amely nagyobb tulajdonszerzések, így a török Petrol Ofisi átvétele miatt került napirendre, az elődjével megegyezően ő is nagy figyelmet szentel. Döntés 2011 első félévében várható.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.