szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy felmérés szerint a magyar fogyasztó azt tartja legfontosabbnak, hogy az ideális pláza alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Érdekes azonban, hogy az európai fiatalok csak 24 százaléka, az idősebbeknek pedig 30 százaléka tudja pontosan, hova menjen vásárolni - írja a Pénzcentrum.

A kereskedőknek és az üzleteknek egyre nagyobb kihívásokkal kell megküzdeniük, és egyre inkább alkalmazkodniuk kell az európai fogyasztó elvárásaihoz. A Cetelem felmérése szerint a vásárlási szokások változása, amely a válság hatására még inkább felerősödött, megfelelő visszhangra talál a kereskedők részéről, legyen szó akár hagyományos üzletláncokról, akar más, alternatív kereskedelmi csatornákról, például az internetről - írja a pénzcentrum.hu.

Annak ellenére, hogy az európaiak az egyes kereskedők es üzletek közötti különbségekkel tisztában vannak, nem mutatkoznak különösebben hűsegesnek. A fiatalok csupán 24 százaléka, az idősebbeknek pedig 30 százaléka tudja pontosan, hova menjen vásárolni.

A GfK Custom Research kutatásának eredményeiből kiderül, a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy az ideális üzletház alacsony, közepes és magas árfekvésű termékeket is áruljon, továbbá legyen közel és legyen könnyen megközelíthető. Ezt a két legfontosabb elemet a válaszadók mintegy 45 százaléka említette. További fontos szempontok a hosszú nyitva tartás, valamint a könnyű eligazodás, ezeket 38 illetve 31 százaléka említette a válaszadóknak.

Az előző évi adatokhoz képest jelentősen növekedett azok aránya, akik fontosnak tartják, hogy minden korosztály számára legyenek üzletek, hogy sok szolgáltatás (bank, posta) elérhető legyen, illetve, hogy különleges, egyedi üzleteket is találhassunk. Még mindig fontos szerepet játszik a nagy alapterületű élelmiszerbolt, az ingyenes parkolás, valamint a szórakozási lehetőségek.

Idén Budapesten két új bevásárlóközpont nyílik: a belvárosi Váci1 és a kőbányai metróállomásnál található Köki Terminál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!