Panaszkodik a H&M

Gyenge keresletre panaszkodik a svéd Hennes and Mauritz ruházati kereskedőlánc, bár bevételeit így is tíz százalékkal növelni tudta.

  • MTI MTI
Panaszkodik a H&M

A világ második divatáru-kereskedője, a svéd Hennes and Mauritz szerdán ismét a magas nyersanyag- és energiaárakat és a gyenge keresletet panaszolta, az utóbbiért a kormányok takarékossági intézkedéseit kárhoztatva a legfontosabb piacokon. Ennek dacára - amint a szerdán kiadott időközi beszámolójából kitűnt - a cég nem szerepelt túl rosszul: üzleti éve májussal zárult első felében 10 százalékkal növelte bevételét a piacok helyi valutáiban. Svéd koronában a bevétel azonban csak 0,5 százalékkal nőtt, 52,135 milliárd koronára az egy évvel korábbi 51,879 milliárdhoz képest. 

Az adózás utáni eredmény azonban erősen csökkent: a 6,875 milliárd korona 23,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi, 8,95 milliárd koronás profitnál. A nyereségességet így is "erősnek" nevezték a beszámolóban ahhoz képest, mennyi akciós árengedményt kellett tenni a vevők megtartásáért. Hasonló nehézségekről adtak számot az első üzleti negyedév után is. 

A második üzleti negyedévben a forgalom 12 százalékkal bővült a piacok helyi valutáiban - főleg Kínának, az Egyesült Államoknak és Nagy-Britanniának köszönhetően -, és már koronában is 2,2 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál: 27,632 milliárd korona 27,033 milliárd helyett. A 4,257 milliárd koronás adózott eredmény is kevésbé, már csak 18,3 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi 5,209 milliárdot.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.