Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A dm drogerie markt a 2010/11-es üzleti évben csoportszinten növelte forgalmát, üzleteinek és alkalmazottainak számát is. A magyarországi dm forgalma az elmúlt egy évben 225 millió euró volt.
Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten elmondta: a 2010 októberétől 2011 szeptember végéig tartó üzleti évben a dm árbevétele csoportszinten átlépte a 6 milliárd eurót, ennek nagy része Németországból származik. Magyarországon valamivel visszafogottabban fejlődött az üzlet: a dm-csoportnak összességében 10, Magyarországon 3,5 százalékkal nőtt a forgalma.
A dm piaci részesedése a magyarországi drogériapiacon 52,6 százalék, és tavaly az árbevétel visszafogott növekedése ellenére emelkedett - tette hozzá az ügyvezető.
A cég Magyarországon jelenleg 255 üzletet működtet, az elmúlt évben hét boltot nyitott, ugyanakkor hetet bezárt. Wolfgang Strasser elmondta: a cél nem az, hogy bármi áron újabb boltokat nyissanak, és bár igyekeznek kihasználni majd az ingatlanpiac adta lehetőségeket, inkább a boltok korszerűsítésre, szépítésére, a "minőségi terjeszkedésre" koncentrálnak.
A drogérialánc leginkább Németországban bővült, ott 55 új egységet adtak át, így 1.256-ra nőtt a boltok száma. A csoportnak jelenleg összesen 2.536 boltja van, 133-mal több mint tavaly ilyenkor.
Az alkalmazottak száma konszernszinten a tavalyi 36.224-ről 39.079 főre bővült, Magyarországon a cég 2.251 alkalmazottal dolgozik, a létszám 21 fővel nőtt az üzleti évben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.