szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

15 millió forintra bírságolta az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a cég termékeit "magyar minőség" felirattal népszerűsítette, azonban az állítás valóságtartalmáról nem győződött meg.

A vállalkozás több száz, általa forgalmazott, döntően élelmiszeripari terméket ,,magyar minőség" felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben. A "magyar minőség" szlogen a termékek csomagolásán is feltüntetésre került, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának ,,magyar minőség" cím alatt elérhető oldalán is. A "magyar minőség" állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű eljárásrenddel annak eldöntésére, hogy egy adott termék magyarnak tekinthető-e. A versenyhivatal álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási-, illetve származási helyére, alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!