Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az irodatechnikai, nyomdaipari megoldásokat szállító Konica Minolta Magyarország Kft. az idei pénzügyi évben mintegy 6 milliárd forint bevételt ér el a tervek szerint, a tavalyi 5,1 milliárd forint után a nemzetközi számviteli elvek szerint (IFRS).
Székely Dániel, a vállalat direkt értékesítési vezetője hétfőn Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy a válság jót tett az iparágnak, mert minden költségcsökkentési lehetőséget megragadnak a cégek, s ez kiterjedt a korábban inkább mostohán kezelt irodatechnikára is. Ebből adódóan nagyon sok projekt indult, amin a Konica Minolta nyert, s egyre több "költségcsökkentést ad el". A társaság például vállalja, hogy legalább 30-35 százalékkal csökkenti a kinyomtatott oldalak számát, de egy teljes eszközpark-konszolidáció esetén éves szinten 30 százalékos költségmegtakarítás is elérhető.
Székely Dániel hozzátette, a berendezéseket nézve nincs sok különbség a márkák között, csak a megoldások lehetnek mások. Kifejtette, ezért is tudja a cég növelni a bevételét, miközben gazdasági nehézségek miatt a piac visszaesett.
A növekedés hátterében részben az áll, hogy 2008-ban a magyar cég menedzsmentet váltott, s átszervezte. értékesítési, gazdasági, üzleti folyamatait. A döntés helyességét mutatja, hogy az áprilistól márciusig tartó pénzügyi éveket nézve három éve még csak 3,9 milliárd forint volt a bevétel, ami az előrejelzések szerint 2013-ra 8 milliárd forint lesz.
Székely Dániel elmondta: az idei terv teljesülését mutatja, hogy a nyári hónapokat is magába foglaló első félévben 99,3 százalékban teljesült az időarányos terv: az első hat hónapban a cég a forgalmának 40-45 százalékát realizálja.
A fénymásoló piac változására jellemző, hogy miközben A3-as gépből 2008-ban 11.600-at adtak el a magyar piacon, addig 2009-ben 9.600-at, 2010-ben 8.300-at. Eközben az e szegmensben az eladott gépek számát és érétkét tekintve is első Konica Minolta 2008-ban 13,6 millió euró, 2010-ben pedig 14,731 millió euró bevételre tett szert.
Hasonló a helyzet a nyomtató piacon is, ahol a 2008-as 87 ezerről 2010-re 74 ezerre változott az eladott darabszám, miközben itt a bevételt nézve ötödik Konica Minolta forgalma 809 ezer euróról 1,5 millió euróra változott. Székely Dániel ezzel a kapcsolatban elmondta, a növekedés azért is sikerült, mert más márkáktól piacrészt vettek el.
Kispál Péter szolgáltatási igazgató elmondta, tovább akarják erősíteni a megoldásszállító szerepüket: a Konica Minolta például csak azzal, hogy lecserélte saját irodájában a 3-4 éves gépeket, 60 hónap alatt 53 százalékos energia megtakarítást ér el.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.