Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Jelentősen nőtt a cégbedőlési arány Magyarországon, az idén a cégek 3,54 százaléka ellen indult felszámolási vagy csődeljárás, míg egy évvel korábban 3,21 százalék volt ez az arány - írta a Napi Gazdaság és a Világgazdaság szerdán a Dun & Bradstreet (D&B) nemzetközi cégminősítő elemzését ismertetve.
Az építőipar stabilan vezeti a legnagyobb bedőlési arányú iparágak listáját: 100-ból több mint 6 cég egy éven belül fizetésképtelenné válik a szektorban. 2010-hez képest jelentősen nőtt a bedőlési arány a textiliparban, a bányászattal foglalkozó cégek és az adminisztratív tevékenységet (például kölcsönzés, utazásszervezés, rendezvényszervezés) folytató vállalkozások körében - írta a Napi.
Az idén durva növekedést mutatott a megindított végelszámolások száma, amikor a cég saját maga kérte a megszüntetését: míg 2010-ben naponta átlagosan 33 végelszámolás indult meg, addig 2011-ben átlagosan napi 52 ilyen eseményt regisztráltak - ismerteti a Világgazdaság. A felszámolások listáját is az építőipar vezeti, de szerepel a legnagyobb végelszámolású iparágak között a pénzügyi biztosítási tevékenység és a szállítás, raktározás, logisztika iparág is, amelyek tavaly még nem voltak az első tízben e mutató alapján - derül ki az elemzésből.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.