Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egyelőre mégsem értékesíti a német Hochtief építőipari csoport a repülőtér-üzemeltető vállalatokban, köztük a Budapest Airport Zrt.-ben lévő tulajdonrészeit.
Hétfői német sajtójelentések szerint a társaság a nehéz piaci környezettel indokolja az értékesítési folyamat leállítását. A vállalat a Hochtief Concessions nevű cégbe szervezte repülőtér-üzemeltető érdekeltségeit. A cég a Budapest Airport Zrt-ben 49,66 százalékos tulajdonnal rendelkezik, és a budapesti mellett az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi, a sydney-i és a tiranai nemzetközi repülőtér üzemeltetésében is érdekelt.
Korábban azt tervezték, hogy még 2011-ben eladják a Hochtief Concessions-t, az értékesítési pályázat utolsó körébe a Hainan Airlines légitársaságról ismert kínai HNA csoport és a Vinci francia építőipari társaság jutott be.
Az eladó 1,5 milliárd eurót remélt, de az euróövezeti államadósság-válság annyira megnehezíti az ilyen ügyletek finanszírozást, hogy csak mélyen áron alul lehetne értékesíteni a céget. A Hochtief ezért egyelőre "jegeli a tervet", annak ellenére is, hogy így a várt nyereség helyett 100 millió eurós veszteséggel zárja a 2011-es üzleti évet.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.