Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A német dpa hírügynökség vállalati belső forrásokra hivatkozva megerősítette a "Lebensmittel Zeitung" értesülését a német piacvezető Schlecker kozmetikumforgalmazó vállalat csődjéről.
A Schlecker már évek óta veszteséges a kozmetikai cikkek piacán dúló erős verseny miatt. Értékesítési árbevétele 2010-ben az előző éviről 650 millió euróval 6,55 milliárd euróra csökkent és az előzetes adatok szerint a forgalom 2011-ben is visszaesett. A Schlecker 2011 végén 30 ezer alkalmazottat foglalkoztatott Németországban és 17 ezret külföldön. A csődeljárás alatt a vállalat folytatja üzleti tevékenységét. Az eljárás célja az üzlethálózat és az alkalmazottak nagy részének megtartása.
A ehingeni vállalat nemrégiben jelentette be, hogy több száz veszteséges és "a legjobb akarattal is hosszú távon kilátástalan" üzletet zár be az idén Németországban. Az üzletlánc Németországban 7 ezer, külföldön pedig, Ausztriában, Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Portugáliában pedig további 3 ezer üzlettel rendelkezik.
A Schlecker 2010 elején még 10 ezer üzlettel rendelkezett Németországban és akkor Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban is voltak boltjai. A drogérialánc 2006 elején jelent meg a magyar kiskereskedelemben. 2010 végén 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, a többi vidéken. Ugyanakkor a dm-nek és a Rossmann-nak már több száz üzlete volt Magyarországon. A Schlecker 2011 elején kivonult a magyar piacról. A Schlecker legnagyobb ellenfele a dm-drogerie markt GmbH & Co. KG és a Rossmann volt. Mindkét vállalat növelte forgalmát az utóbbi években.
A karlsruhei DM-Drogerie Markt, a német kozmetikumpiac második legnagyobb szereplője a 2010/2011-es pénzügyi évben 6,17 milliárd euró forgalmat bonyolított, 9,3 százalékkal többet mint az előzőben. Hálózata 2536 üzletből áll, ebből 1256 van Németországban. Üzleteinek összesített alapterülete nagyobb, mint a Schlecker üzletláncé. A DM-Drogerie Markt 39 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből 25 ezret Németországban.
A német piacon a harmadik legnagyobb drogérialánc a Rossmann. A vállalat 50 éves történetében tavaly lépte át első alkalommal az 5 milliárd eurós forgalmi határt, 5,12 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 10,5 százalékkal többre mint egy évvel korábban. Az idén 5,6 milliárd eurós forgalomra számít a vállalat. A Rossmann hat európai országban összesen 2.531 üzletel rendelkezik és 31 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Németországban az idén 110 új üzletet nyit meg és ezer új munkahelyet teremt.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.