Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Újraindítja budapesti járatai egy részét a legnagyobb európai diszkont légitársaság, a Ryanair - jelentette be Michael O'Leary, az ír low cost légitársaságvezérigazgatója Budapesten. O'Leary a hvg.hu-nak elmondta, hogy a Malév pénzügyi bajai csak részben játszottak szerepet a döntésben, sokkal inkább a Budapest Airport kapott, a korábbiaknál jóval kedvezőbb feltételek számítottak, és nem tartanak a magyar piac nagy halától, a WizzAirtől.
hvg.hu: A Malév körüli mostani herce-hurca mennyiben járult hozzá a visszatérésükhöz?
Michael O'Leary: Több tényező is szerepet játszott abban, hogy egy év szünet után visszatértünk Budapestre. Egyrészt soha nem gondoltuk véglegesnek és visszavonhatatlannak a távozást, amennyiben számunkra megfelelőek a pénzügyi és az infrastrukturális feltételek egy adott piacon, belépünk oda. Most a magyarok olyan feltételekkel kerestek meg minket, amelyek mindenképpen vonzóbbak voltak a korábbiaknál, ráadásul a Budapest Airporttal folytatott tárgyalásaink is eredményre vezettek, így nem láttuk akadályát a visszatérésnek.
Azt természetesen semmiképpen sem lehet kijelenteni, hogy a Malév pénzügyi helyzete nem játszott, nem játszik szerepet lépésünkben, de nem csak ez döntött. Amennyiben a Malév csökkenti járatai számát, vagy esetleg kiürül a társaság, az két szempontból is jelentős befolyásoló tényező. Egyrészt az így támadt esetleges űr további terjeszkedési lehetőségeket jelent számunkra is, másrészt a Budapest Airport is más helyzetbe kerülhet amennyiben legnagyobb partnere lényegesen kisebb mértékben venné igénybe szolgáltatásait, esetleg teljesen felszabadulnának ezek a kapacitások, amiket nyilván a BA is szeretne lekötni, kihasználni. Ezzel feltehetően nőne a társaságok járatbővítési lehetősége, az sem kizárt, hogy kedvezőbb feltételek mellett.
hvg.hu: Tervezik-e célállomásaik bővítését?
MO'L: Áprilisban várható, hogy újabb tárgyalásokat folytatunk Budapestről induló desztinációink bővítéséről. Ennek során terveink szerint előtérbe kerülne a dél-európai, mediterrán térség, kialakítanánk egy „nyaralós” járatcsomagot. Elsősorban spanyol (Malága), dél-olasz és görög célállomások jöhetnek szóba, de elképzelhető, hogy a Portugália déli részén fekvő Faroba is indítunk járatot.
hvg.hu: Hogyan küzdenek meg a magyar piacon nagy halnak számító WizzAirrel?
MO'L: Mindig olcsóbbak leszünk a WizzAirnél. Félretéve viccet, valóban azt gondolom, hogy a Budapesten is a versenytársak árai alá tudunk menni. Ezzel pedig jelentős versenyelőnyre tehetünk szert. Másfelől a most beindított járatok között csak kettő, London és Bologna esetében kell versenyezni a magyar fapadossal, a másik három desztinációban nincs low cost konkurencia. A Ryanair elsősorban a Budapestre igyekvő utasokat szállítja, míg a WizzAir jellemzően a Budapestről induló hazai utasokkal tölti meg gépeit, így talán nem teljesen ugyanaz a potenciális utazóközönsége a két társaságnak.
Évi 200 ezer utasra számítanak
Budapesten is a legolcsóbbak leszünk – mondta Michael O'Leary, az ír Ryanair vezérigazgatója az új járatok, s egyben a visszatérés bejelentésekor. Ennek némiképp ellentmondott ugyan, hogy a sajtótájékoztatón újságírók kapásból több, Budapestről induló fapados járatot is említettek, amelyek ugyanazokra a célállomásokra olcsóbban repülnek, mint a Ryanair tervezett árai. A vezérigazgató azonban úgy vélte, hogy társaságának 40 és 50 euró közötti átlagárát senki nem tudja alulmúlni majd.
A Ryanair március12-én kezdi a budapesti repülést öt induló állomásról – London-Stanstedről, Dublinból, Bristolból, Birminghamből és Bolognából. (Négy éve 7 útvonala volt a Ryanairnek Budapesten - írja az Ecoline.) A tervek szerint idén mintegy 200 ezer utast szállítanak a magyar fővárosba, a legolcsóbb út ára 8350 forint körül várható (Bolognába).
A társaság két éve azért távozott Budapestről, mert sokallta a Budapest Airport által megszámított költségeket, most azonban kedvező feltételeket sikerült kitárgyalni a BA-val. Addig maradunk, ameddig a most kialkudott áron tudunk repülni – válaszolta O'Leary egy újságírói kérdésre.
A tervek szerint hetente hozzávetőleg 80 Ryanair gép landol Budapesten, a járatok beindítása nyomán mintegy 200 új munkahelyet lehet létrehozni. A Ryanair a jelek szerint terjeszkedésbe fogott a régióban, ma ugyanis Lengyelországban is új járatok beindítását jelentik be. A múlt évben mintegy 74 millió utast szállított az ir fapados, 2012-ben ezt 80 millió közelébe tervezik növelni.
A Ryanair visszatérése az idegenforgalom számára is fontos fejlemény, hiszen Nagy-Britannia a harmadik legnagyobb küldő ország a magyarországi beutazó turizmusban, Olaszország pedig a negyedik.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Izrael komoly csapást mért már az iráni nukleáris képességre, de a legfontosabb célpont, Fordo, ahol több ezer urándúsító centrifuga üzemel, még sértetlen, mert mélyen a föld alatt van.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hetek óta tartó jogvitában végül igazat adtak a rendőrségnek.
Vékony Csongor szerint a párt cserbenhagyta az elszakított területeken élő magyarokat, és nem elég revizionista.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.