szerző:
hvg.hu

Átgondolt leépítési terv nélkül teszik lapátra a Malév Ground Handling Zrt. tapasztalt dolgozóit, a helyükre pedig visszadátumozott szerződésekkel olyan dolgozókat vesznek fel, akik korábban kölcsönzött státuszban voltak. Ezzel értelmetlenül szórják a milliókat végkielégítésekre is – állítja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet.

Semmi sem indokolja az ésszerűtlen leépítéseket a földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling Zrt-nél, amely eddig minden évben nyereséges volt. A megüresedett kapacitással inkább ügyfeleket kellene szerezni, kedvező ajánlatokkal. A cég dolgozói akár átmeneti áldozatokra is készek lennének a munkahelyek megmentéséért, de Limburger Lóránt, aki a Malév-csoport mellett a GH vezérigazgatója is, a cég elsorvasztása mellett döntött, ahelyett, hogy megmérkőzött volna a konkurenciával, leginkább saját korábbi munkaadójával, a Celebi GH-val – olvasható a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) keddi közleményében.

A leépítésről szóló tárgyalásokat megkezdték a cégnél, a 750 dolgozóból körülbelül 400-450-et küldenének el. Nem készült azonban valódi leépítési terv, nem gondolták át, milyen szempontok alapján válnak meg valakitől, vagy sem – állítják.

A legtapasztaltabb dolgozók elküldésével párhuzamosan alkalmazotti státuszba vettek folyosói pletykák szerint körülbelül harminc embert, akik korábban kölcsönzött munkavállalóként dolgoztak a cégnél. Ez a kollektív leépítésre vonatkozó szabályok megkerülése, amelyet a munkaszerződések visszadátumozásával játszottak ki – állítják a LESZ-nél.

A szakszervezet álláspontja szerint ez a lépés etikátlan, és tovább fokozza a dolgozók érthető feszültségét. Ráadásul, a lépés értelmetlenül okoz sokmilliós költséget a tulajdonosnak, hiszen az elküldött embereknek végkielégítést kell fizetni.

"Eközben a Malév GH vezetősége, menedzsmentje változatlan létszámban 'dolgozik' tovább. Úgy tűnik, saját embereit helyükön tartaná Limburger. A szakszervezet azt is nagy megütközéssel tapasztalta, hogy néhány napja a saját alkalmazottakat hazaküldték a jármű-karbantartási osztályról, miközben a Tisza-Mobil Kft. nevű, az évek alatt folyamatosan a Malév GH rovására terjeszkedő alvállalkozó emberei a munkahelyen maradhattak és tovább növelték a vállalkozás felé fennálló fizetési kötelezettséget" - jegyzik meg.

A LESZ szerint „a földi kiszolgálás leépítésével az egész magyar polgári repülés sírját ássák”. Ha a szakembergárda és az eszközpark oda lesz, az nehezebbé és sokkal költségesebbé teszi az újrakezdést a repülőtéren. A Malév GH leépítésével ezekben a napokban is százmilliós károk érik a tulajdonos magyar államot, és valószínűleg évtizedes versenyhátrányba kerül a budapesti légikikötőben a legjobb szakemberekkel dolgozó Malév GH. A „betonon” egy török és egy ír cég marad. Előbbi ellen az ENSZ Munkaügyi Világszervezete folytat vizsgálatot, utóbbi pedig 16 órás műszakokkal híresült el a dolgozók körében – zárul a közlemény.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Áder: Magyarország a klímaváltozás nyertese lehet

Áder: Magyarország a klímaváltozás nyertese lehet

Létszámstopot rendeltek el a közszférában

Létszámstopot rendeltek el a közszférában

3,2 milliárd hamis felhasználói fiókot törölt a Facebook

3,2 milliárd hamis felhasználói fiókot törölt a Facebook

Kilenc kilóra fogyott le Zente a kezelés után

Kilenc kilóra fogyott le Zente a kezelés után

Tizenegy hónapja van a röszkei tranzitzónában egy iráni kisfiú

Tizenegy hónapja van a röszkei tranzitzónában egy iráni kisfiú

Karácsony a kormány tervéről: Ez mi a túró?

Karácsony a kormány tervéről: Ez mi a túró?