Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Mintegy tíz százalékkal csökkent a mozik látogatottsága Magyarországon – írja a Napi Gazdaság.
A múlt évben 9 és fél millió fizető nézője volt a filmszínházaknak, összesen mintegy 11,5 milliárd forint maradt a jegypénztáraknál a Napi Gazdaság szerint. Az ezt megelőző évben viszont 10,7 millió néző vett jegyet mintegy 12,5 milliárd forintért.
A nézőszám csökkenése nagyobb, mint a bevételé, amit a Magyarországi Filmforgalmazók Egyesülete az átlaghelyárak háromszázalékos emelkedésével magyaráz. A drágulás főleg a 3d-s filmek terjedésével magyarázható. Ezekre ugyanis többe kerül a jegy, mint a hagyományos filmekre.
A látogatottság évek óta apad, 2006-ban még 12 millióan moziztak. A tízszázalékos csökkenésre még nem kell kongatni a vészharangokat − mondta Feldmájer Sándor, a szervezet vezetője, aki szerint a változás az egyre kisebb közönséget csalogató filmek számlájára írható. Az Európai Audiovizuális Megfigyelő Intézet (EAO) éves jelentése szerint tavaly kicsit kevesebb néző fordult meg az Európai Unió mozijaiban az egy évvel korábbihoz képest, de sok országban nőtt a hazai filmek látogatottsága.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.