Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az OMV osztrák olaj- és gázipari vállalat 1,063 milliárd eurós adózott eredményt jelentett szerdán tavalyról, 16 százalékkal többet a 2010-es 921 milliónál.
A líbiai és a jemeni olajtermelés nagy részének kiesését ellensúlyozta a kőolaj és az olajtermékek árának emelkedése. A referenciának számító északi-tengeri Brent könnyűolajfajta tavaly átlagosan 40 százalékkal drágult 2010-hez képest az OMV számítása szerint.
A tavalyi utolsó negyedévben a fejlődés gyorsult: az OMV 207 millió eurós adózott eredménye 134 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 88 milliót.
Az OMV líbiai olajtermelése november végén a polgárháború előttinek a 30 százalékát, év végén már a felét tette ki. Az előző évben, 2010-ben az OMV olajtermelésének 10 százaléka származott Líbiából, de tavaly a második és a harmadik negyedévben ez a forrás teljesen elapadt.
Egyszeri tételek és árváltozások nélkül számolva az eredmény átlagosan 4 százalékkal csökkent tavaly, de a negyedik negyedévben 51 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál.
Tavaly az OMV bevétele 46 százalékkal 34,053 milliárd euróra gyarapodott a 2010-es 23,323 milliárdról.
A csoport, takarékossági megfontolásból, igyekszik karcsúsodni: decemberben közölték, hogy felszámolják benzinkúthálózatukat Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.