szerző:
hvg.hu

Az Audit választották a legjobb munkahelynek a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC felmérésében megkérdezett leendő és jelenlegi munkavállalók.

A legvonzóbb magyarországi munkáltató az Audi Hungaria Motor Kft.-t – derül ki a a Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC  Magyarország Munkáltatói Márka Kutatása alapján A 27 ezer válaszadó véleménye alapján összeállt lista második helyén MOL-csoport végzett, míg a harmadik a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. lett – adta hírül az mmonline.hu.

A Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásának célja az volt, hogy az egyetemeken és főiskolákon tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkerőpiaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét feltérképezze, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legjobb választást jelentik az álláskeresőknek, és a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, ebből 10 400 pályakezdő és 16 500 tapasztalt munkavállaló volt. A válaszadók több, mint 240 vállalatot értékeltek azok ismertsége, vonzósága és megkülönböztető jellemzői, versenyelőnyei és egyedi vonásai alapján.

„A kitöltők által értékelt vállalatok számot adhattak arról, mennyire befogadók a pályakezdőkkel szemben, milyen szakmai fejlődésre és karrier előmenetelre számíthatnak a fiatalok, ha hozzjuk jelentkeznek. Ahol a cégek valós kínálata, az általuk nyújtott lehetőségek, képzések, juttatások leginkább egybeesnek a munkavállalók cégről alkotott elképzeléseivel, azok a cégek nyerik el a Legvonzóbb Munkáltató címet." – magyarázza Szirbik Edina, a Munkáltatói Márka Kutatás projektvezetője.

Az Audi standja a 10. HVG Állásbörzén
©

A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, folyamatos fejlődést és változatos, érdekes feladatokat szeretnének találni az ideális munkahelyen, de csaknem minden negyedik válaszadó a három legfontosabb tényező közé sorolta a szakmai kihívásokat és a rugalmas munkavégzés lehetőségét is. Közel 70 százalékuk olyan munkahelyen dolgozna, ahol anyagilag és erkölcsileg is elismerik, s emellett több mint 30 százalék jelölte meg a prioritások között, hogy cég stabil, megbízható legyen, ahol jó csapatban, kellemes légkörben dolgozhat.

A mindenki számára fontos tényezők mellett – mint a biztos megélhetés – a fiatal munkavállalóknál előtérbe kerül a társadalmi elismertség, hasznosság, mások segítése, az ügyfelekkel való együttműködés, mások irányítása és a fejlődés, de egyre nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállalatnál. Mindezek alapján azt mondhatjuk, hogy Magyarországon inkább a Z-generációnál jelennek meg azok a jellemzők, amelyeket a külföldi kutatások az Y-generációhoz társítanak.


Magyarország legvonzóbb munkáltatói 2012-ben
1. Audi Motor Hungária Kft.
2. Mol-csoport
3. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
4. Bosch Magyarország
5. PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft.
6.  Deloitte Magyarország
7.  IBM Magyarország
8.  KPMG Hungária Kft.
9. Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
10. SAP Hungary Kft.
Forrás: www.mmonline.hu

Az IT-sek a legmagabiztosabbak az álláskeresési lehetőségeikkel kapcsolatban, őket a pénzügyi végzettségűek követik, míg az egészségügyben dolgozók 28 százaléka kimondottan tart az álláskereséstől. Míg az informatikai területen dolgozók számára az átlagnál fontosabb, hogy munkájuk során új dolgokat alkothassanak, az utóbbi két kategóriába tartozó munkavállalók ezt jóval kevésbé vélik lényegesnek” – sorolja a kutatás eredményeiből levonható további következtetéseket Vértesi Bálint, az AIESEC üzletfejlesztésért felelős elnökhelyettese.

Nem meglepő, hogy az egészségügyben dolgozók inkább a társadalom számára hasznos tevékenységet, mások segítését tartják lényegesnek. A marketing végzettségűeknek a változatos, érdekes feladatok, a kereskedelemben dolgozóknak az ügyfelekkel való kapcsolattartás, míg a pénzügyeseknek a folyamatos fejlődés fontos az ideális munkáról való gondolkodáskor.

A fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy sikeres vállalatoknál dolgozzanak. Egy sikeres, jó nevű vállalatnál töltött pár év jól mutat az önéletrajzban, és alapja lehet a további karriernek. A fiatalabb generációk tagjai ugyanúgy igénylik a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor. Életrajzukat jó nevű szervezetek sorával szeretnék megtölteni.

                                       

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Három éve küzdött a betegséggel Baló György

Három éve küzdött a betegséggel Baló György

Most épp egy alig pár napos McLarenben tűnt fel Josh Cartu budapesti milliárdos – videó

Most épp egy alig pár napos McLarenben tűnt fel Josh Cartu budapesti milliárdos – videó

„Ipari méretű pokol” egy német sertéstelepen

„Ipari méretű pokol” egy német sertéstelepen

Félmillió forint értékben lopott kozmetikai termékeket két nő Budapesten

Félmillió forint értékben lopott kozmetikai termékeket két nő Budapesten

Szigorítana Weber: aki piros lapot kap, bukja az uniós pénzeket

Szigorítana Weber: aki piros lapot kap, bukja az uniós pénzeket

Javult a helyzet, kevesebben haltak meg rákban az EU-ban

Javult a helyzet, kevesebben haltak meg rákban az EU-ban